ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

نمایش «حقیقتی درباره مریم» داستان دختر دانشجویی است که برای ادامه تحصیل به فرانسه می‌رود و وقتی نسبت به رعایت حجابش اصرار می‌ورزد، تهدید شده و نهایت این مسئله موجب مرگش می‌شود.
پرویز باقری، کارگردان نمایش«حقیقتی درباره مریم» گفت: داستان این نمایش تنها زائیده ذهن نویسنده آن یعنی سیدمحمدمهدی شهرتی است؛ هر چند که نمونه واقعی این حادثه سالها پیش در مورد یک زن جوان بیروتی در یکی از کشورهای اروپایی اتفاق افتاده بود.

باقری ادامه داد: اجرای این نمایش از شب گذشته یکشنبه ۱۵ تیر در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز شده است و تا پنجشنبه همین هفته ادامه خواهد داشت که هر روز ساعت ۱۸ به مدت تقریبی ۴۵ دقیقه روی صحنه خواهد رفت.

این کارگردان تئاتر گفت: نمایش «حقیقتی درباره مریم» برگزیده جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان در سال گذشته در دو رشته بازیگری و کارگردانی بود که به جشنواره منطقه‌ای نیز راه پیدا کرد و در شرایط کنونی نیز امکان اجرای عمومی یافته است هر چند که تعداد اجراهای آن محدود به ۵ شب است.

پرویز باقری کارگردان نمایش "حقیقتی درباره مریم" داستان این اثر را دغدغه مردم مسلمان کشورمان دانست.

پرویز باقری اظهار کرد: بازیگران و عوامل حدود ۹ ماه بر روی این نمایش کار کردند و از نظرات اساتیدی همچون نصرالله قادری برای بهتر کردن اثر استفاده شد.

وی ادامه داد: این اثر در سبک سوررئال اجرا می شود و داستان آن درباره دختری به نام مریم است که جهت تحصیل به فرانسه می رود و حجاب او در محل تحصیلش مشکل ساز می شود.

خاطرنشان می‌شود تماشاخانه‌‌های "مهر" و "ماه" در حوزه هنری به نشانی خیابان حافظ، تقاطع خیابان سمیه واقع شده‌اند.
۹۳/۱۱/۲۷
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">