ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

به نقل از تسنیم، معصومه ظهیری مشاور امور زنان استانداری قم با اشاره به بحث آزادی، اظهار کرد: ما آزادی مطلق نداریم و خداوند با اختصاص دادن آزادی‌های محدود نیز ما را امتحان می‌کند.

مشاور امور زنان استانداری قم با اشاره برخی از اعمال حج و احرام، افزود: فلسفه احرام و حج که فرد با وجود اختیار و حلال بودن برخی از مسائل را برای خود حرام می‌کند در این است که بتواند به مسئله خود کنترلی برسد.

وی با اشاره به مصالح فردی و اجتماعی موجود در علت محدودیت در انجام برخی از امور، تصریح کرد: برخی از کارها به خاطر مصالح فردی و اجتماعی دارای امتیازهای ویژه ای می‌شود که به آن‌ها توجه می‌شود و قانونگذار نیز انجام برخی از امور را با محدودیت روبه رو می‌کند.

ظهیری با اشاره به فلسفه ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: این که انسان حصری به آزادی‌های مجاز خود می‌دهد تا به ثمر و نتیجه بهتری برسد، خوردن و آشامیدن فعلی حلال است، اما برای خودسازی همین فعل حلال در بخشی از روز بر روزه دار حرام می‌شود.

مشاور امور بانوان استاندای قم با اشاره به پوشش زنان در جامعه، عنوان گفت: قطعاً پوشش و حجاب برای زن محدودیت است، اما این محدودیت برای زن یک حریت و احترام به حقوق زنان است که زن با حفظ پوشش و حجاب به دست می‌آورد.

وی با بیان اهمیت حجاب، عنوان کرد: کد ارزش گذاری زنان، حجاب و حفظ آن در جامعه است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، بنابراین زنان باید خود را دارای ارزش و کمال بالا ببینند و حجاب خود را در برابر نامحرمان به منظور مصونیت خود حفظ کنند.

ظهیری با بیان این وجود گرما و سختی حجاب داشتن بانوان، گفت: با توجه به گرمای هوا و رنگ تیره چادر بانوان، باز هم ضروری است که بانوان حفظ حجاب کنند و با انتخاب حجاب برتر از خود در برابر نگاه‌های فاسد مراقبت کنند.

مشاورامور زنان استانداری قم با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیان کرد:۲۲ دستگاه موظف شده‌اند درباره تحقق عفاف و حجاب و نهادینه شدن آن در جامعه تلاش کنند که دستگاه‌ها با تعامل با یکدیگر موظف به اجرایی شدن این مسئله هستند.

وی با بیان غفلت در بحث نهادینه شدن حجاب، تاکید کرد: در بحث نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، اکثر دستگاه‌ها فعالیت ندارند و همه فلش‌ها به سمت نیروی انتظامی است و تنها نیروی انتظامی را متولی این امر می‌دانند.

ظهیری با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی درباره بحث عفاف و حجاب، اظهار کرد: نیروی انتظامی در گذشته عملکرد خوبی داشته است و اکنون نیز به خوبی فعالیت می‌کند، بنابراین دیگر دستگاه‌ها نباید برای توجیه عملکرد خودشان فقط نیروی انتظامی را مسئول بدانند.

مشاور امور زنان استانداری قم با اشاره به وضعیت حجاب در قم، افزود: وضعیت حجاب قم را در دو شکل قبل از انقلاب و در بین سایر استان‌ها باید بررسی کرد و بعد درباره وضعیت حجاب نظر داد.

وی با اشاره به وضعیت حجاب در قبل از انقلاب، تصریح کرد: قبل از انقلاب به دلیل وجود روحانیت در شهر قم و حرم کریمه اهل بیت(س) مردم از این دو منبع فیض استفاده می‌کردند و قم از دیرباز مهد تمدن و مذهب بوده است.

ظهیری با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی و عدم منافات حجاب با فعالیت‌های اجتماعی زنان، خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف، نشانه ارزش و جایگاه بانوان در اجتماع است و اگر اسلام بر گوشه نشینی زنان در خانه اصرار داشت هرگز حجاب و عفاف را به عنوان مصونیت برای زنان انتخاب نمی‌کرد از این رو زنان باید با این دو گوهر گرانسنگ انسانی در صحنه حاضر باشند و در زندگی خود با پیروی و الگوگیری از شخصیت والا حضرت فاطمه(س) بهترین شیوه زندگی را انتخاب کنند.
۹۳/۱۱/۲۹
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">