ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹ ق.ظ

طرح خوش حجابی مرکز حجاب ریحانه النبی

پایگاه خبری حجاب/ حجت الاسلام ابراهیم پور مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی گفت: با اتصال شهرهای مجری طرح خوش حجابی و نسیم عفاف به یکدیگر، دختران تحت پوشش می توانند از خدمات و امکانات این طرح ها در تمامی شهرهای مجری استفاده و بهره ببرند. 

ایشان در رابطه با این طرح ها افزودند: در طرح خوش حجابی دختران ۷ الی ۱۴ سال که حجاب کامل دارند و در سطح شهر تردد می کنند توسط کارشناسان این مرکز شناسایی می شوند و پس از دریافت کارت عضویت در صورت تمایل زیر پوشش این طرح و برنامه های آن در می آیند و از خدمات علمی، فرهنگی، تفریحی، خدماتی و... بهره می برند. 

دخترانی که سن آنها از ۱۴ سال می گذرد از طرح خوش حجابی خارج می شوند و چون سطح علمی و شخصیتی آنان کامل تر می شود وارد طرح نسیم عفاف می شوند که متناسب با سن آنها برنامه هایی برای آنها در نظر گرفته شده است. 

ابراهیم پور گفت: شهر مشهد به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و همچنین به دلیل اینکه پایتخت معنوی کشور محسوب می شود به عنوان مرکز این شبکه ملی انتخاب شد و شعبه مشهد مجموعه ریحانه النبی موظف به ساماندهی و مدیریت این شبکه ملی شد و از این پس کلیه شهر های مجری این طرح در کل کشور به این شعبه متصل خواهند شد.

ایشان در ادامه افزود: مسئله حجاب یکی از مسائل مهم فردی و اجتماعی است که نیاز به کار فرهنگی دارد و آن را باید از دوران کودکی در فرد نهاینه کرد تا پایدار و مداوم باشد و مرکز حجاب ریحانه النبی به صورت ریشه ای به این امر پرداخته است و از سنین کودکی تا جوانی برنامه هایی را برای گسترش این فرهنگ دینی و ملی تهیه کرده است که درطرح های خوش حجابی و نسیم عفاف و طرح مدارس به دختران ارائه می دهد. 

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی افزود: متاسفانه مسئولین ذی ربط با علم به این مسئله که حجاب کار فرهنگی می طلبد باز بر اجرای طرح های سطحی و کوتاه مدت اصرار دارند و همچنین با شناختی که از مرکز ریحانه النبی و موفقیت بالای طرح های اجرایی این مرکز دارند جز کمک ناچیزی (با توجه  به وسعت کارهای انجام شده در اجرای طرح ها) کمک دیگری برای گسترش این طرح ها نکرده اند و بلکه در مواردی مانع اجرای آنها نیز شده اند. 

ایشان در پایان سخنان خود اظهار داشت: مجموعه ریحانه النبی که با همت جمعی از طلاب حوزه علمیه قم از سال ۸۴ مشغول فعالیت است اولین مجموعه است بعد از انقلاب، که با قدرت وارد عرصه تبلیغ عملی و کاربردی حجاب شده است و بدون کمک هیچ ارگان و سازمانی و فقط با حمایت های مردمی و عنایات خاص حضرت زهرا (س) با موفقیت در حال حرکت به جلو و گسترش طرح ها و برنامه های خود می باشد.
۹۳/۱۲/۰۴
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">