ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

با وجود این که لژیونر شدن زنان ورزشکار ایرانی مساله ای نامانوس و غریب در ورزش ایران تلقی می شود، اما واقعیت این است که طی سال های اخیر زنان ورزشکار ایرانی بخصوص بانوان فوتسالیست و فوتبالیست بارها تا آستانه لژیونر شدن پیش رفتند.

به گزارش پایگاه خبری حجاب، بانوان ورزشکاری که طی سال های اخیر تا آستانه لژیونر شدن پیش رفتند برای حفظ حجاب خود قید همه چیز را زدند، از قراردادهای چندصد هزار دلاری گرفته تا اخذ اقامت یک کشور خارجی. رعایت حجاب اسلامی مهم ترین دلیل برای لژیونرنشدن زنان ورزشکار ایرانی است، هیچ کدام از باشگاه های خارجی که خواهان بازیکنان زن ایرانی بودند با مساله حجاب کنار نمی آمدند و به عبارتی فعالیت یک زن ورزشکار در حالی که حجاب خود را رعایت کرده است برای آنها پذیرفتنی نبود، این در حالی است که هیچ کدام از ورزشکاران زن ایرانی حاضر نشدند برای بازی کردن در یک تیم خارجی از حجاب خود بگذرند.

مریم رحیمی، پدیده دو سال اخیر فوتبال بانوان، نمونه بارز بازیکنانی محسوب می شود که به خاطر اصرار بر رعایت حجاب نتوانست لژیونر شود. مهر۹۰ ، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دبی نایب قهرمان رقابت های قهرمانی غرب آسیا شد، جایی که مریم رحیمی، فوروارد هجده ساله تیم ایران با درخشش بی نظیر در این رقابت ها مورد توجه چند تیم اماراتی قرار گرفت، اما این انتقال به لیگ امارات که می توانست قراردادی چند صد هزار دلاری برای مریم رحیمی به دنبال داشته باشد به خاطر نپذیرفتن حجاب این بازیکن از سوی تیم های اماراتی منتفی شد.

حضور بازیکنان زن ایرانی در تیم های خارجی به دلیل رعایت حجاب بارها منتفی شد، این در حالی است که فدراسیون فوتبال می توانست برای رفع این مشکل پیشقدم شود و برای لژیونر شدن فوتبالیست ها و فوتسالیست های زن ایرانی اقدامی کارساز انجام دهد.

غربت و دوری از خانواده

بهناز خیاط، دروازه بان تیم ملی فوتسال بانوان می توانست با حضور در لیگ فوتسال اسپانیا همه نگاه ها را به خود معطوف کند، اما این انتقال بنا به دو دلیل عملیاتی نشد.

نخست این که شرایط ادامه تحصیل خیاط در اسپانیا به وجود نیامد و دوم این که دروازه بان شماره یک تیم ملی فوتسال بانوان تحمل دوری از خانواده را نداشت.

بهناز خیاط در این رابطه به سایت جام جم ورزشی گفت: تیمی که خواهان من بود حتی حجاب من را پذیرفته بود، اما به هر حال این انتقال مهیا نشد چرا که احساس کردم زندگی در اسپانیا آن هم بدون خانواده خیلی سخت است. من همچنان منتظر فرصتی هستم تا به لژیونر فوتسال بانوان تبدیل بشوم.

نیلوفر اردلان، کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان نیز وضعیت مشابه با بهناز خیاط دارد؛ به این ترتیب که او هم نتوانست به خاطر خانواده اش لژیونر شود. نیلوفر اردلان در سال ۸۸ با پیشنهاد ۱۵۰ میلیون تومانی یک تیم اماراتی روبه رو شد، همه چیز برای انتقال او مهیا بود، اما از آنجا که همسر و فرزند اردلان مجوز اقامت امارات را نداشتند این انتقال منتفی شد.

۹۴/۰۲/۱۵
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">