ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۶ ب.ظ

حجاب یک تکلیف نیست بلکه حق مسلم زنان است

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که رشد جامعه و سلامت اخلاقی تنها در بستر حجاب و عفاف ممکن است، گفت: حفظ حجاب و عفاف توسط زنان استحکام خانواده و امنیت زندگی مشترک آنها را تضمین می کند.
به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شامگاه دیروز در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان این که حجاب و عفاف در رشد جامعه و سلامت اخلاقی افراد نقش بسیار مهمی دارد، گفت: امروزه یکی از دلایل افزایش آمار طلاق، کاهش نرخ ازدواج و افزایش فسادهای اخلاقی در جامعه بی حجابی و خودنمایی زنان است.

وی افزود: زنان بی حجاب ابتدا خود را در دام مردان هوسران گرفتار کرده و به شدت متضرر می شوند و از سوی دیگر با بی حجابی سایر مردان را وادار به مقایسه کرده و موجب می شوند زندگی مشترک آن ها با همسرشان نابود شود؛ زیرا مردان برای این که بتوانند زنان بی حجاب را به دست آورند به هر عملی دست می‌زنند؛ به همین خاطر نسبت به خانواده و زن خود بی مسؤولیت شده و از همسر خود اطاعت پذیر نبوده و به او و خانواده خود اهمیت نمی دهند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حجاب امنیت و بازدهی محیط کار را افزایش داده و خانواده را مستحکم می کند.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این که زن حتی باید مراقب رفت آمد و صداها و خندیدن های خود باشد، ادامه داد: از آن جایی که بخشی از نیازها و لذت های مرد از طریق شنیدن برطرف می شود؛ به همین خاطر زنان حق ندارند در مقابل نامحرم حتی نماز خود را با صدای بلند بخوانند.

خانم مؤمنی حبیب آبادی با بیان این که سعادت و شقاوت جامعه به پوشش و حجاب زن وابسته است، اظهار کرد: زنان بی حجاب چه قصد تحریک کسی را داشته باشند و چه بدون قصد بی حجاب باشند جامعه را به شقاوت کشانده و سلامت اخلاقی جامعه را در معرض آسیب جدی قرار می دهند.

وی ادامه داد: حجاب یک تکلیف نیست بلکه حق مسلم زنان است و زنان برای این که امنیت و سلامت اخلاقی زندگی زناشویی و خانوادگی خود را حفظ کنند باید به حجاب پایبند بوده و دیگران را هم به رعایت حجاب و عفاف دعوت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که زنان باید از همان دوران کودکی دختر بچه ها را با پوشش مناسب و زیبا آشنا کنند، تأکید کرد: دختر بچه ای که از همان ابتدا بی حجاب بوده و با پوشش نامناسب در اجتماع ظاهر می شود برای او در بزرگسالی دشوار خواهد بود که پوشش خود را کنار بگذارد.

مؤمنی حبیب آبادی ادامه داد: مشکلات امروز جامعه ارتباط مستقیمی با بی حجاب و بد حجابی زنان دارد؛ به خاطر همین خدای متعال حجاب را برای آرامش و امنیت خانواده قرار داده است.

وی با بیان این که بی حجابی مخالفت با خداست، یادآور شد: هرچه مخالفت ما با خدا بیشتر باشد یاد خدا در زندگی ما کم رنگ تر می شود و هرچه از خداوند اطاعت کنیم به این علت که خداوند قادر متعال بوده و بهترین روانشناس برای انسان است به همان اندازه آرامش و امنیت ما در زندگی بیشتر می شود.
۹۴/۰۴/۱۲
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">