ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

انتقاد برخی از مراجع عظام تقلید از گرانی، بدحجابی و نظام بانکی

اعضای فراکسیون روحانیون مجلس روز پنج شنبه با حضور در شهر مقدس قم با آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سبحانی و نوری همدانی دیدار و گفت وگو کردند مراجع عظام تقلید در این دیدار به بیان موارد مختلفی از جمله ضرورت رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و مقابله با تورم وگرانی، توجه به حجاب، انتقاد از نظام بانکی، انتخابات و ... پرداختند.
آیت ا... صافی گلپایگانی: هیچ کس حق ندارد از قانون تخطی کند 

به گزارش سایت خانه ملت آیت ا... صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای فراکسیون به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در بهبود وضع جامعه، اظهار داشت: چشم مردم به روحانیت است و از آنها می‌خواهند تا بیشتر از دیگران حافظ دین و منافع اقشار محروم جامعه باشند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه وظیفه نمایندگی و اجرای آن سنگین است، گفت: مجلس باید همیشه در رأس امور باشد و بر همه بخش‌های اجرایی کشور اشراف داشته باشد.آیت‌ا... صافی‌گلپایگانی با بیان وجوب محترم شمردن رعایت قانون برای همه افراد، تصریح کرد: هیچ‌کس در هر مقام و جایگاهی که باشد حق ندارد، از قانون تخطی کند که در غیر این صورت به هرج و مرج می‌انجامد.

این استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، ادامه داد: قانون اساسی را باید به طور کامل درک کنیم و کسی حق ندارد آن را زیر پا بگذارد، اگر کسی نمی‌تواند قانون را اجرا کند از مقام خود کنار برود نه اینکه آن را زیر پا بگذارد و یا جلوی آن بایستد.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد تصریح کرد: روحانیون مجلس نظارت بیشتری بر مسائل اقتصادی داشته باشند.این مرجع تقلید با اشاره به مسئله حجاب، تأکید کرد: نگذارید مسائل ارزشی جامعه به مرور زمان کمرنگ شود.

وی سپس با اشاره به اینکه ظلم بزرگی در دوره رژیم طاغوت بر حجاب و اسلام رفت، متذکر شد: این حجاب و عفافی که در جامعه داریم یادگار تلاش‌های امام راحل و خون شهداست.آیت‌ا...صافی‌گلپایگانی در خاتمه مسئله گرانی و تورم را متذکر شد و در این باره گفت‌: اگر گرانی و تورم متوقف شود، اعتماد مردم به نظام اسلامی بیشتر خواهد شد.وی اضافه کرد: مردم برای حفظ اسلام در هر صحنه‌ای شرکت می‌کنند، نظام اسلامی نیز وظیفه دارد این اقدام مردم را ارج نهد. 


آیت ا... مکارم شیرازی: نوسانات نرخ ارز سبب بی اعتمادی مردم به نظام می شود 

بر اساس گزارش سایت خانه ملت، آیت ا... ناصر مکارم شیرازی نیز در دیدار اعضای این فراکسیون در سخنانی تأکید کرد: اتحاد روحانیون مجلس که دشمن آرزوی جدایی میان صفوف آنها را دارد، مهمترین مسئله در انتخابات پیش‌رو است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری میان اصولگرایان جدایی بیفتد، دیگر امکان اتحاد وجود ندارد، بر لزوم وحدت میان همه اصولگرایان تأکید کرد.وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل اقتصادی کشور، تصریح کرد: گرانی و تورم روز به روز بر مردم فشار بیشتری وارد می‌کند و قیمت بعضی از کالاها در مدت کوتاهی چند برابر شده است.

وی سپس با اشاره به نوسانات نرخ ارز، متذکر شد: این نوسان علاوه بر آنکه اثر واقعی مانند تغییر قیمت‌ها را به دنبال دارد، اثر روانی نیز دارد که سبب بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود.آیت‌ا... مکارم‌شیرازی همچنین با یادآوری تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی غرب، گفت: مردم به خوبی درک می‌کنند که برای حفظ استقلال و اقتدار، فشارهای ناشی از تحریم‌ها را باید تحمل کرد. 


در برخی بانک ها عقود اسلامی رعایت نمی شود
 
این مرجع تقلید با اشاره به وام‌های بانکی، تصریح کرد: در برخی بانک‌ها عقود اسلامی رعایت نمی‌شود که سبب ربوی و غیرمشروع شدن وام‌های بانکی می‌شود.
وی همچنین از جریمه‌های وارد بر تأخیرهای اقساط بانکی سخن به میان آورد و یادآور شد: این جریمه‌ها نامشروع است و وضع بانکداری باید اصلاح شود.این استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در ادامه از حذف نام ائمه و مقدسات از مؤسسات مالی و اعتباری استقبال کرد.

آیت‌ا...مکارم‌شیرازی سپس به مسأله ازدواج جوانان و تبعات حقوقی آن اشاره کرد و ادامه داد: در قانون باید عنوان عندالمطالبه به عندالاستطاعه تغییر کند.آیت‌ا... مکارم‌شیرازی با اشاره به مسائل فرهنگی کشور، اضافه کرد: همه مردم در برابر منکرات مسئولند، اما روحانیت وظیفه بیشتری دارد. 

دولت رعایت حجاب را از ادارات دولتی شروع کند 

این مرجع تقلید با انتقاد از کم‌توجهی دولت به مسئله حجاب، گفت: دولت می‌خواهد با جنجال جلوی امر به معروف و نهی از منکر را بگیرد، منظور ما از امر به معروف و نهی از منکر، کتک زدن مردم نیست، بلکه ما از دولت می‌خواهیم با بخشنامه، رعایت حجاب را از ادارات دولتی شروع کند.وی با یادآوری مسئله ساده‌زیستی تصریح کرد: اگر ساده‌زیستی بین مردم نهادینه شود، بسیاری از مشکلات معیشتی مردم حل می‌شود.

آیت ا... سبحانی: یارانه های پرداختی پاسخگوی نیازهای مردم نیست 

هم چنین آیت ا... جعفر سبحانی در دیدار اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد نسبت به تورم موجود در جامعه، گفت: یارانه‌ها تنها برای پرداخت قبوض کافی است و به دیگر نیازها ی مردم پاسخ نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت آیت‌ا... سبحانی همچنین با اشاره به اختلاط دختر و پسر دانشجو در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های دوجنسیتی مشکل‌زا است و باید از تلاش‌های کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جداسازی دانشگاه‌ها حمایت کرد.وی ادامه داد: منظور این نیست که کلاس‌ها جدا شود، باید دانشگاه‌ها تک‌جنسیتی شوند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با اشاره به افزایش بدحجابی گفت: بیم آن می‌رود که این بدحجابی به بی‌حجابی بینجامد.این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مجلس باید در زمینه گسترش حجاب و عفاف قانونگذاری کند، گفت: روحانیون، نویسندگان و رسانه‌ها نیز باید برای این مساله تبلیغ کنند.

آیت‌ا... سبحانی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه رعایت قانون عفاف و حجاب خواستار تلاش بیشتر روحانیون مجلس برای تبلیغ در این زمینه شد.وی در انتقادی دیگر از تورم موجود در جامعه شکایت کرد و گفت: یارانه‌ها تنها برای پرداخت قبوض کافی است و به دیگر نیازهای مردم پاسخ نمی‌دهد.این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم همچنین از افزایش ناگهانی قیمت اجناس خصوصاً نان انتقاد کرد. 

انتقاد از بحث زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری 

این مرجع تقلید با انتقاد از تغییر ناگهانی استاندار قم خواستار مشورت مسئولان دستگاه اجرایی در رابطه با تغییر مدیران کلان استان قم شد.وی با انتقاد از بحث زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌ها گفت: در حال حاضر به صلاح نیست در این زمینه صحبت شود، چرا که این مسئله به تضعیف رئیس جمهور فعلی می‌انجامد. 

آیت ا... نوری همدانی: عدم ثبات قیمت ها نشان دهنده ضعف مدیریت است 

در ادامه این دیدارها به گزارش سایت خانه ملت، آیت‌ا... حسین نوری‌همدانی با تبریک ایام فرخنده دهه کرامت به روحانیون مجلس، بر اهمیت نقش علما و روحانیون در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسائل اقتصادی از مسائل مهم کشور است و نتایج آن به زودی نمایان می‌شود، تصریح کرد: گرانی مردم را در مضیقه قرار داده است.
وی تصریح کرد: این ضعف مدیریت است که قیمت‌ها در هیچ کجا ثابت نیست و باید این مسئله حل شود.این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در آیات و روایات از حرام بودن ربا سخن رفته است، گفت: در بانک‌های ما این مسئله به راحتی در جریان است. 

وی با بیان اینکه جریمه‌های تأخیر بر پرداخت اقساط بانک‌ها حرام در حرام است افزود:در جمهوری اسلامی ایران از نمایندگان مجلس انتظار داریم تلاش کنند ربا از بانکداری حذف شود. 


انتقاد از عدم رعایت حجاب در برخی برنامه‌های سیما 
وی در ادامه با اشاره به رعایت نشدن حجاب و عفاف در برخی برنامه‌های نمایشی سیما، از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس خواست تا به مسئولان این سازمان برای رعایت ارزش‌های اسلامی تذکر دهند.این استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم سپس چاپ عکس‌های موهن و توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام در مجله‌ای فرانسوی را یادآور شد و این اقدام فرانسه را محکوم کرد. 


سبحانی نیا: کارگروه مشترکی بین مجلس و حوزه تشکیل می شود 

حجت الاسلام سبحانی نیا عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت وگو با خراسان با اشاره به دیدارهای این فراکسیون با آیات عظام قم تاکید کرد: هفته آینده فراکسیون گزارشی از این دیدارها و دغدغه ها و نظرات آیات عظام در صحن مجلس ارائه خواهد کرد که به طور حتم نمایندگان در راستای رفع دغدغه های حضرات طرح هایی را تهیه خواهند کرد.وی افزود: کارگروه مشترکی هم بین مجلس و حوزه تشکیل می شود که از دستاوردهای پژوهشی حوزه ها در بخش قوانین بیشتر استفاده خواهد شد./ح
۹۴/۰۴/۱۶
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">