ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

برای تبلیغ فرهنگ حجاب باید از شیوه های جذاب و نو استفاده کرد

جانشین قائم مقام وزیرکشور گفت: برای تبلیغ فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید از شیوه های جذاب و نو استفاده کرد.
به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از ایرنا، علی ملازاده شامگاه روز پنجشنبه در نشست ائمه جماعات با هیئت بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف وزرات کشور که در استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت افزود: نبود شیوه های جذاب و نو در تبلیغ فرهنگ حجاب از جمله اشکالات اساسی در پیاده کردن فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات شایسته ای در زمینه ترویج فرهنگ حجاب توسط نهادهای مختلف صورت گرفته است گفت: این اقدامات باید در جامعه معرفی و مطرح شود تا مردم با آنها آشنا شوند.

این مسئول اظهار کرد: نهادهایی چون آموزش و پرورش، صدا و سیما، دانشگاهها، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی تاکنون حرکتهای خوبی انجام داده اند اما این تلاشها هنوز برای جامعه معرفی نشده است.

ملازاده افزود: وضعیت حجاب در جامعه شکل بهتری به خود گرفته ولی هنوز تا رسیدن به مرحله مطلوب باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

جانشین قائم مقام وزیر کشور گفت: زنان محجبه و متدین می توانند در ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب قدمهای مثبتی بردارند به شرطی که با روشهای صحیح عمل کرده و از اعمال حرکتهای غلط خودداری کنند.

ملازاده ادامه داد: بحث بودجه تنها مشکل ترویج فرهنگ حجاب نیست بلکه باورها و اعتقادات عمیق بهتر از بودجه می توانند عمل کنند.

وی با اشاره به نقش موثر مردم در گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب باید مردم به میدان بیایند و به عبارتی باید از ظرفیتهای مردمی استفاده شود همچنین موسسات مردم نهاد نیز می توانند در این مقوله کمک شایانی کرده و نقش موثری ایفا کنند.

وی ارتباط مستمر با ائمه جمعه و جماعات و آشنایی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را از جمله مولفه هایی برشمرد که می تواند به مقوله حجاب و عفاف کمک کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در ادامه این نشست گفت: باید مراقب هجمه هایی باشیم که به شیوه های مختلف فرهنگ حجاب را نشانه می گیرند.

حجت الاسلام سیدمحمد فخری ادامه داد: امروز اکثریت جامعه ما را زنانه متدین تشکیل می دهند و تعداد زنان بدحجاب یا بی حجاب بسیار کم است.

وی گفت: برای تبلیغ حجاب و عفاف باید تبلیغات صحیح توسط افراد زبده ای صورت بگیرد تا خروجی مثبتی داشته باشد .

شرکت کنندگان در این نشست نیز در ادامه به ارائه نظرات خود پیرامون عفاف و حجاب پرداختند و پیشنهادات و نظراتی را ارائه کرده و سوال های خود را با جانشین قائم مقام وزیر در میان نهادند.
۹۴/۰۴/۲۳
مدیریت

نظرات  (۳)

ممنون خیلی عالی بود
ممنون خیلی عالی بود.
سلام و خدا قوت به شما که تلاشی وقف ناپذیر در راه دین و اسلام دارید. ای کاش می توانستید آهنگ بی کلام سرود حجاب را هم برای ما می فرستادید تا ما هم که در محله ای که فقر فرهنگی بیداد می کند سرودی در مسجد برپا کنیم تابه لطف خداوند عنایتی شود و در دل سیاهمان نور الهی بتابد. خدایی اگرامکان دارد این لطف را در حق ما بنمائید تا ما هم بتوانیم گامی فرهنگی در سطح شهرستان برداریم.
یا زینب (س)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">