ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

تشکیل کارگروه عفاف و حجاب برای مقابله هرچه بیشتر با ناهنجاری های اجتماعی

عملکرد حوزه اجتماعی وفرهنگی وزارت کشور گفت : تهیه گزارش جامع آسیب ها و مسایل اجتماعی کشور، تهیه گزارشی از وضعیت اجتماعی کشور، پایش سرمایه های ملی ، تدوین لایحه برنامه ششم توسعه و تشکیل کارگروه عفاف و حجاب برای مقابله هرچه بیشتر با ناهنجاری های اجتماعی بخشی از اقدامات حوزه اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور است که در سال جاری شاهد آن بودیم.
به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از ایرنا، مرتضی میرباقری قائم مقام وزیرکشور درحوزه اجتماعی و فرهنگی درباره عملکرد این حوزه در سال ۹۳ گفت: سال ۹۳، تلاش های مضاعفی از سوی مسوولان ذیربط در زمینه کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بویژه در زمینه ساماندهی متکدیان؛ اعتیاد؛ الکل؛ طلاق و خودکشی و نیز عفاف و حجاب انجام شد.

قائم مقام وزیرکشور درحوزه اجتماعی و فرهنگی افزود : پس از تشکیل دولت یازدهم دفتر مقام معظم رهبری در نشستی با حضور وزراء و روسای سازمان هایی که در حوزه امور اجتماعی وظیفه ذاتی دارند، ضرورت ارائه گزارشی از آسیب های اجتماعی را در دستور کار قرار داد و وزارت کشور مکلف شد با فعال سازی تمامی نهادهای حاکمیتی، حکومتی و غیر دولتی گزارش مذکور را تهیه کند.

وی ادامه داد: این گزارش با برگزاری بیش از۳۰ نشست در دفتر مقام معظم رهبری و ۱۰۰نشست در وزارت کشور و ۸۰۰ نشست در دستگاههای ذیربط، گزارش مذکور تهیه و آماده ارایه شده است.

ساماندهی عفاف و حجاب و صیانت از حقوق شهروندی

میرباقری با اشاره به ساماندهی عفاف و حجاب در کشور افزود: تنها قانون مدون درباره عفاف وحجاب مصوبه ۴۲۷ شورای انقلاب فرهنگی است که به دلیل ابهام در مفاد مصوبه وعدم هماهنگی دستگاههای متولی، از ظرفیت های این مصوبه استفاده نمی شد.

قائم مقام وزیرکشور در حوزه اجتماعی و فرهنگی افزود: با اختصاص چهار نشست شورای اجتماعی به این موضوع و فعال کردن تمامی دستگاههای ملّی و تمامی استانها و تشکیل بیش از ۵۰۰ نشست شورا، کارگروه عفاف و حجاب و کمیته تخصصی و ارسال ابهام های مصوبه برای تصحیح به شورای انقلاب فرهنگی، زمینه های ناهماهنگی بیش از گذشته از بین رفت.

البته وزیرکشور بر این باور است که با وجود آن که مصوبه عفاف و حجاب به منزله قانون است اما الزامات قانونی و بسیاری از نقاط ضعفی که در قانون نویسی باید از آن پیشگیری کرد، دراین مصوبه رعایت نشده و در نتیجه ضمانت اجرایی کامل و موفق ندارد.
۹۴/۰۴/۲۵
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">