ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۵:۲۵ ب.ظ

حجاب در عصر کنونی فراتر از یک فریضه واجب اهمیت دارد

 
حجاب در عصر کنونی فراتر از یک فریضه واجب معمولی اهمیت یافته و همان‌طور که جزو شعائر الهی محسوب می‌شود، جزو شعارهای الهی هم هست زیرا وقتی یک زن با حجاب در میادین ورزشی ظاهر می‌شود مفاهیم زیادی را به جهانیان منتقل می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد موسوی، کارشناس ارشد گروه خانواده سیمای خراسان رضوی، ۱۶ شهریورماه در همایش گوهر عفاف و حجاب که همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در محل آرامگاه شهید مدرس کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه پدیده عفاف و حجاب در طول تاریخ اسلامی تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و گاهی تشدید یا تحلیل یافته است، گفت: در دولت‌ها و ادوار اسلامی همواره دشمنان دین و قرآن برای سلطه بر جوامع مسلمان به ارزش‌های دینی آن‌ها نفوذ کرده‌اند و مقوله عفاف و حجاب پیکان اصلی و نوک هجمه بدسرشتان و کینه‌ورزان بر جامعه اسلامی بوده است تا این گنجینه و نماد و پرچم دینی را در سطح جامعه به نابودی بکشانند. 

وی زن ایرانی را الگویی ارزنده برای تمام بانوان در میان جوامع دیگر جهان برشمرد و بیان کرد: بانوان مجاهد و مسلمان ایرانی از ابتدای شکل‌گیری و آغاز طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران با پایبندی به امر عفاف و حجاب اسلامی همواره در شرایط دشوار حضور فعال خود را در عرصه اجتماعی جامعه حفظ کرده و به عنوان الگویی برای دیگر بانوان بدل شده‌اند. 

کارشناس ارشد گروه خانواده سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه هجوم فرهنگی استعمارگران عامل شیوع و نفوذ پدیده نامبارک بدحجابی بانوان است، خاطرنشان کرد: هجوم نرم و خاموش اصلی‌ترین حربه‌ای است که استعمارگران برای تسلط بر کشورهای اسلامی و نابودی فرهنگ غنی اسلامی بهره می‌برند. 

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه عرصه فرهنگ به عنوان تنهاترین سپر مقاومت طی ادوار گذشته و امروز، مسلمانان را برابر استعمار غرب و شرق مصون داشته است، گفت: همه در عرصه مبارزه با بدحجابی مسئول هستند و باید نقش‌آفرینی خاص خود را داشته باشند. 

وی با بیان اینکه بانوان نخستین گروهی هستند که در اثر رعایت نکردن حجاب آسیب می‌بینند، گفت: امروز در جامعه ما افراد بدحجاب و بی‌حجاب بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند. 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه تشبیه دو عنصر عفاف و حجاب به ابزار‌های اصلی در جنگ نرم سخن و تدبیر گزافی نیست و تحرک این دو عنصر در بانوان به هر سمت و سو چه صعودی و چه نزولی در پیشرفت فرهنگی، اعتقادی و دینی جامعه به شدت تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز است، افزود: حجاب در عصر کنونی فراتر از یک فریضه واجب معمولی اهمیت یافته و همان‌طور که جزو شعائر الهی محسوب می‌شود، جزو شعارهای الهی هم هست زیرا وقتی یک زن با حجاب در میادین ورزشی ظاهر می‌شود مفاهیم زیادی را به جهانیان منتقل می‌کند. 

کارشناس ارشد گروه خانواده سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه جبهه‌های فراوانی در مقابل حجاب تشکیل شده‌ است، ابراز کرد: امروز هزینه‌های زیادی برای ایستادگی در برابر فرهنگ حجاب و عفاف صورت می‌گیرد و رسانه‌های غربی به دلیل اهمیت حجاب با آن مخالفت می‌کنند. 

وی با تأکید بر پرداختن به مقولات حجاب و عفاف همزمان با یکدیگر گفت: عفاف به مراتب فراتر از بحث حجاب است زیرا ممکن است شخصی باحجاب باشد اما عفیف نباشد و خواسته‌های قرآنی را در کنار بحث پوشش مورد توجه قرار ندهد. 

حجت‌الاسلام موسوی رعایت حجاب را جزو عوامل مهم در تشکیل و استحکام خانواده عنوان کرد و گفت: خانواده همواره از ابتدای تاریخ اسلام تا به امروز مهم‌ترین و اساسی‌ترین نهاد اجتماعی در جامعه انسانی محسوب شده است. 

وی با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی حضرت معصومه(س) خطاب به دختران و بانوان حاضر در این مراسم گفت: همه مردم باید بدانند که برای احیای ارزش‌های اسلامی خون‌های بسیاری بر روی زمین ریخته شده است؛ لذا باید با حفظ حجاب و عفاف پاسدار این ارزش‌ها باشند.

۹۲/۰۶/۲۰
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">