ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

سیدرضا اکرمی نماینده سابق مجلس با اشاره به وضعیت حجاب در کشور گفت: من در مجلس هشتم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بودم و شروع به نظارت در مورد نحوه اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب کردیم که با صراحت عرض کنم، بنده هیچ اراده جدی در دستگاه‌ها برای عملیاتی کردن این قانون ندیدم.


وی ادامه داد: این یک قانون است و باید اجرا شود، و مسئولین مربوطه در بانک‌ها، بیمارستان‌ها، ادارات دولتی وظیفه دارند این موضوع را به کارمندان خود تذکر دهند که این مسئله حجاب را رعایت کنند. بنده به خانم دستجردی وزیر بهداشت دولت آقای احمدی نژاد در مورد رعایت حجاب در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها تذکر دادم ولی ایشان هیچ اراده‌ای برای انجام آن نداشتند.

اکرمی با اشاره به اینکه مسئله حجاب باید در خانواده‌ها حل شود، خاطر نشان کرد: باید در خانواده‌ها و از سوی پدر و مادرها به فرزندان در مورد حجاب تذکر داده شود. آموزش پرورش و آموزش عالی نیز در این امر نقش بسیار مهمی دارند. وضعبت حجاب در جامعه هر روز بدتر می‌شود و کار به جایی رسیده است که زنان با حجاب ما گاهی در این جمع‌ها احساس خجالت می‌کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ساپورت پوشی در جامعه حاصل تقلید است، بسیاری از ناهنجاری‌ها ما حاصل تقلید‌های نابه جاست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به پخش تصاویر دختران ساپورت پوش در مجلس گفت: این زنان در خیابان هستند و حالا عکسشان در مجلس نشان داده شده است، متاسفانه ساپورت‌های مشکی کم بود حالا ساپورت‌ها رنگی هم اضافه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی افزود: خوشبختانه لایحه عفاف و حجاب در مصوبه سال ۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی ، کاملا شفاف و روشن بیان شده که مصوبه ای فرهنگی است که ابتدا باید کار فرهنگی انجام گیرد و پس از آن دستگاه‌های دولتی و مدیریتی از خودشان شروع کنند که در همین راستا بیش از ۲۰ دستگاه وظیفه دارند قوانین عفاف و حجاب را عملیاتی و اجرایی کنند تا به طور طبیعی به صورت یک الگو و آیینه در بین تمامی مردم تسری یابد.

وی با تاکید بر اینکه در مورد موضوع عفاف و حجاب ، توسل به زور و امثال این‌ها وجود ندارد، گفت: مطلب دیگر این است که اگر عده ای پیدا شدند و حاضر نشدند این حریم وقار و عفاف و حجاب را رعایت کنند و در صدد بودند که به صورت باندی و گروهی نسبت به قانون دهن کجی کنند؛ آنوقت قانون ، نوع برخورد و کیفیت برخورد را در قوانین مجازات اسلامی مشخص کرده است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: باید دستگاه‌های مسئول با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند و علاوه بر این به جنبه فرهنگی موضوع توجه کنند و طبق آیین نامه‌‌ها و مقررات عمل کنند.

وی یادآور شد: هر قانونی به طور طبیعی نظارت بر اجرا دارد و نظارت آن در چند مرحله‌ است که شامل تذکر، ثبت در پرونده و اخطار می شود.

اکرمی با اشاره به اینکه من بخشنامه صادر شده توسط دانشگاه آزاد در خصوص" عدم دخالت حراست واحدهای دانشگاهی در مقوله حجاب و عفاف" را ندیده‌ام، گفت: قطعا در محیط های دانشگاهی و آکادمیک با مسائل به صورت معقول و عادلانه برخورد شود و ما نباید مسائل را یک جانبه ببینیم.

رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: توجه به موضوع عفاف و حجاب که یک مقوله فرهنگی است، ابتدا باید از خانواده شروع شود و این پدر و مادر هستند که با فرزندان ارتباط دارند و خانواده‌ها باید مراقب خود و فرزندان شان باشند و این موضوع در سلامت خانواده موثر است.

اکرمی ادامه داد: فرهنگ سازی بعد از خانواده به دستگاه‌های آموزشی کشور شامل دبستان‌ها، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها برمی‌گردد و هر استاد دو نقش دارد، یکی نقش آموزشی و دیگری نقش مربیگری است که با دانشجو رفتاری با اخلاق، محبت و کمک و همدلی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که طبق فرموده مقام معظم رهبری ، سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده همه باید کمک کنیم که یک جامعه با وقار و متانت، منظم و منضبط و بیدار و هوشیار داشته باشیم.   

     

۹۳/۰۷/۰۴
الهام فروزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">