ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اراک،شعار حجاب محدودیت بوده و از رشد و پیشرفت زنان جلوگیری می‌کند را ترفند دشمنان اسلام و جوامع غربی به‌ منظور ممانعت از ترویج فرهنگ ناب محمدی در جوامع بین‌المللی عنوان کرد.

به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، انسان با توجه به اهمیتى که براى سلامت خود قائل است، به سلامت جامعه هم ارزش می‌‏نهد و بیمارى جامعه را بیمارى خود می‌‏داند؛ هم‏چنان‏ که تلاش می‌‏کند براى حفظ و تأمین سلامت خود از بسیارى از امور بپرهیزد و یا از واکسن‌‏هاى پیش‏گیرى و داروهاى گوناگون استفاده کند، براى سلامت جامعه هم باید نهایت سعى و کوشش خود را به کار گیرد و جامعه را از مبتلا شدن به بیماری‌‏هاى اخلاقى و روانى پرهیز دهد تا دیگر افراد جامعه به رشد، تعالى و سعادت برسند.

بدحجابى از مسائلى است که سلامت فرد و جامعه را تهدید می‌کند. پوشش نامناسب پیامدمدها و آثار جبران‌ناپذیرى در فرهنگ، اخلاق، اعتقاد، اقتصاد وامنیت جامعه دارد که گاه مسیرى انحرافى و بازگشت ناپذیرى پدید می‌آورد.

فرهنگ هر جامعه‌‏اى از جنبه‏‌هاى گوناگونى تشکیل یافته است. جنب‏ه‌هاى هنجارى فرهنگ جامعه، از ارزش‏‌ها و قواعد خاص رفتارى تشکیل می‌‏شود. هنجارها نشان می‌‏دهد که چه چیزى ارزش و ضد ارزش است؛ مانند شیوه‌‏هاى پوشش برگرفته از فرهنگ آن جامعه. تلقى بد از بدحجابى، باور به ارزشى بودن حجاب و پوشش و قضاوت درست درباره حجاب، در زندگى اجتماعى و فرهنگى تأثیر بسزایى می‌‏گذارد.

رفتارهاى اجتماعى معجونى از آن‏چه جامعه از علم و دانش، باورها و مسائل اخلاقى کسب می‌کند و قوانینى است که از دین و آیین افراد سرچشمه می‌‏گیرد. در کنار این‏ عوامل، برخى رسوم و عادات اجتماعى، در طول زمان سهم بسیارى در شکل‌‏گیرى فرهنگ آن جامعه دارند که هسته اصلى حیات اجتماعى را به‌وجود می‌‏آورند و در الگوهاى رفتارى و هنجارهاى فردى و اجتماعى بسیار تأثیر گذارند.

یکی دیگر از آثار فردی حجاب، حفظ استعدادها است. حجم عظیم استعدادهای بشر نیاز به زمینه مناسب برای رشد و ارتقا دارد. بدیهی است اگر در زندگی افراد، شهوت و خودنمایی و جلوه گری حاکم باشد، به گونه‌ای که تلاش و کوشش آنان متوجه نمایش بیشتر و ایجاد زمینه‌های شهوت باشد، دیگر استعدادی برجای نخواهد ماند، تا در بستر مناسب به فعلیت برسد؛ ولی اگر از هر نعمت الهی به مقدار صحیح استفاده شود، انسان با استعدادهای بالقوه فراوانی روبه رو می گردد که با فراغت بال و انگیزه مندی آنها را کشف کرده و به رشد و شکوفایی می رساند.

مریم صدرنیا، عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اراک در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن تأکید بر لزوم رعایت موازین اصلی عفاف و حجاب، نهادینه‌شدن این فریضه الهی را نه تنها در جوامع اسلامی؛ بلکه در سایر جوامع نیز لازم و ضروری عنوان کرد.

حیا؛ اولین ویژگی عفاف و حجاب

وی اولین ویژگی عفاف و ححاب را حیا و حجاب اسلامی بیان کرد و افزود: اسلام بر مقوله و مؤلفه حجاب و رعایت موازین اسلامی در این خصوص بیانات گهرباری دارد که توجه به آنان راه کمال و سعادت را به ارمغان خواهد آورد.

صدرنیا ضمن تأکید بر لزوم رعایت حد خودآرایی توسط زنان و دختران جوان در جامعه، اضافه کرد: تمامی آحاد مردم اعم از مردان و زنان باید از مزایای رعایت حجاب اسلامی آگاه و فلسفه وجودی رعایت این فریضه الهی را مورد تحقیق و بررسی قرار دهند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که حجاب اسلامی از از زمان نبی مکرم اسلام(ص) نهادینه شده و ایشان رعایت این مهم را از ضروریات دین برشمردند، گفت: خداوند متعال در آیات متعدد پیامبر، اهل بیت(ع) ایشان و دیگر زنان و مردان را به توسعه عفاف و حجاب توصیه فرمودند.

نقش حجاب در سطوح مختلف بین‌المللی

این مدرس دانشگاه در ادامه شعار حجاب محدودیت بوده و از رشد و پیشرفت زنان جلوگیری می کند را ترفند دشمنان اسلام و جوامع غربی به منظور ممانعت از ترویج فرهنگ ناب محمدی در جوامع بین‌المللی عنوان کرد؛ چراکه آنان با تحقیقاتی که انجام داده‌اند متوجه شدند که حجاب نه‌تنها هیچگونه محدودیتی را برای بانوان فعال ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه موجبات رشد رو افزون آنان را نیز در جامعه و در سطوح مختلف بین‌المللی خواهد داشت.

وی حجاب را عاملی برای دوری از آسیب‌های اجتماعی و بیماردلانی که زمینه تخریب افکار و متزلزل کردن مباحث اعتقادی نوجوانان را فراهم می‌کنند، بیان کرد و گفت: رعایت حجاب و تبعیت از موازین اسلامی بانوان را در صدفی از امنیت و حفاظت قرار خواهد داد که از بروز و ظهور مشکلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور اراک در پایان سخنان خود بروز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی موجود در کشورهای به اصطلاح و روشنفکر غربی را حاصل عدم رعایت حجاب و عفت خواند و اظهار کرد: خوشبختانه بانوان ایران اسلامی با رعایت شعائر اسلامی در تمامی میادین از جمله، علمی، ورزشی و ... زمینه بسط و گسترش حجاب اسلامی در سطوح بین‌المللی را فراهم کردند.

۹۳/۰۹/۱۴
الهام فروزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">