ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱ ق.ظ

راهپیمایی روز عفاف و حجاب برگزار گردید


نمازگزاران روزه دار مشهدی در راهپیمایی عفاف و حجاب تاکید کردند ؛شهر امام رضا (ع) جای بی حجابی و بی بند و باری نیست

 

به گزارش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی مردم روزه‌دار و متدین مشهد در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان و هم‌زمان با 21تیر، روز عفاف و حجاب و به‌منظور پاسداشت این ارزش اسلامی، پس از نماز جمعه، راهپیمایی برگزار کردند.
به گزارش شهرآرا، این راهپیمایی با تجمع مردم مومن و انقلابی مشهد در صحن جامع حرم رضوی آغاز شدو تا چهارراه شهدا ادامه داشت.
در این مراسم راهپیمایان با سردادن شعارهایی همچون «خواسته ملت ما امنیت اخلاقی، نیروی انتظامی اقدام انقلابی»، «نیروی انتظامی، تو مجری قانونی»، «ای قوه قضایی اقدام انقلابی، ای قوه قضایی امنیت اخلاقی»، «فساد و بی‌حجابی برچیده باید گردد» و « فساد و بد حجابی، وسوسه شیطان است»، به وجود بدحجابی در جامعه اعتراض کردند.
همچنین راهپیمایان با سردادن شعارهایی همچون«عفاف ما نشان دین ماست، محصول انقلاب خونین ماست»، «خامنه‌ای رهبر است، حجاب ما سنگر است»، «بنیان خانواده در سایه عفاف است، صیانت از خون شهید رعایت حجاب است»، «خواهرم خواهرم حجاب تو عزت است، پاداش این عزتت بهشت بی‌منت است» و«ای زن به تو از فاطمه این‌گونه خطاب است، ارزنده‌ترین زینت زن حفظ حجاب است»حمایت خود را از فرهنگ عفاف و حجاب اعلام کردند.
در پایان این راهپیمایی، شرکت‌کنندگان با قرائت قطعنامه‌ای بر لزوم رعایت عفاف و حجاب در پایتخت معنوی ایران تاکید کردند.در بخشی از این قطعنامه آمده است: ما راهپیمایان از قیام مردم متدین مشهد و مراجع روحانیت علیه کشف حجاب در 78 سال قبل در مسجد گوهرشاد و در جوار بارگاه منور رضوی تجلیل و حمله وحشیانه دژخیمان رضاخان قلدر به تحصن آرام و بی‌دفاع مردم را به‌شدت محکوم می‌نماییم.
همچنین شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در این بیانیه با اشاره به حادثه مسجد گوهرشاد در سال1314 تصریح کرده‌اند: ما راهپیمایان شهادت مردان و زنان را در واقعه 21تیرماه 1314شمسی که در راه حفظ ارزش‌ها خصوصا حجاب و عفاف، جان خود را از دست دادند، تجلیل می‌نماییم.
در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: به تمام فرماندهان و سران استکبار جهانی و عوامل مزدور آنان متذکر می‌شویم همواره برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در صحنه هستیم و گوش‌به‌فرمان ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌ا... العظمی خامنه‌ای، حاضریم جان خود را فدای شریعت محمدی و آیین علوی و مرام فاطمی بنماییم.
برخورد مسئولان حکومتی خاصه دولت یازدهم و رئیس‌جمهور منتخب برای پیشگیری از فساد در جامعه نیز از جمله خواسته‌های راهپیمایان روز حجاب بود که در این قطعنامه بر آن تاکید کردند.
در بخش میانی این قطعنامه علاوه بر خواسته‌ای که راهپیمایان از دولت یازدهم برای پیشگیری از بدحجابی و فساد در جامعه داشتند، از قوه قضائیه و نیروی انتظامی نیز تقاضا کردند با واردکنندگان پوشاک نامناسب قاچاق، مهاجمان جنگ نرم و طراحان تضعیف اعتقادات و باورهای دینی مردم مقابله کنند.در بخش پایانی این قطعنامه راهپیمایان تاکید کردند: ما تجمع‌کنندگان، از همه دولتمردان و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و بخش‌های خصوصی می‌خواهیم تعهدات و وظایفی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای حفظ حجاب و فرهنگ‌سازی عفاف و برخورد با مظاهر و عوامل فساد مصوب کرده‌اند، از بوته فراموشی و آرشیو بایگانی بیرون آورند و نسبت به ترویج ایمان، تفکر، فرهنگ علم و دانش و دیانت نسل‌های آتی انقلاب، خاصه کودکان و نوباوگان اقدام نمایند و به موازات فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی، تلاش‌های فرهنگی و معنوی را گسترش دهند.

۹۲/۰۴/۲۴
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">