ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از رسا، حجت الاسلام ابراهیم خردکیش، استاد حوزه و دانشگاه امروز در گفتمان دینی که با موضوع عفاف و حجاب در اسفراین برگزار شد، با تشریح لوازم و ضروریات رعایت عفاف و حجاب در جامعه اظهار کرد: برای تحقق این امر مهم می بایست مسؤولان و خانواده ها با یکدیگر همگام و هم هدف باشند. 

وی با اشاره به این که موضوع حجاب و عفاف در تمامی ادیان و در طول تاریخ مطرح بوده است، اضافه کرد: از ابتدای خلقت انسان و در هر یک از دوره های تاریخ مسأله حجاب و عفاف هر کدام به نحوی از انحا مطرح بوده و دین اسلام نیز کامل ترین و بهترین شیوه حجاب و عفاف را تشریح کرده است.

حجت الاسلام خردکیش افزود: حجاب و عفاف مسأله ای مختص به انسان بوده و به دلیل آن که انسان دارای عقل و قوه درک و تشخیص خوب و بد است موضوع حجاب و عفاف برای او اهمیت داشته و به دنبال آن می رود.

وی با بیان این که بر این اساس پاکدامنی ویژه انسان است، خاطرنشان کرد: با وجود آن که گرایش به حجاب و عفاف تا حدودی فطری و ذاتی است اما در زمینه کیفیت و نحوه رعایت این مهم موارد اکتسابی و تربیت اجتماعی و خانوادگی نقشی اساسی دارد.

این پژوهشگر و مبلغ دینی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی ایران چندان رضایت بخش نبوده و در این زمینه لازم است ضمن این که مسؤولان و متولیان اقدام به اجرای طرح های متناسب و اصولی می کنند خانواده ها نیز حساسیت بیشتری به این امر داشته باشند.

حجت الاسلام خردکیش با اشاره به آسیب ها و مضرات عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه، افزود: پایبند نبودن به این فرهنگ اسلامی در جامعه از سوی مردان و زنان آسیب های متعددی به بار می آورد که متلاشی شدن کانون خانواده ها و افزایش ناهنجاری های اجتماعی از جمله اصلی ترین این آسیب ها به شمار می روند.

وی با تأکید بر تلاش برای گسترش حجاب و عفاف در جامعه به ویژه در بین جوانان، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که در این زمینه احیا و اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بهترین روش بوده و در صورت اجرای درست نتیجه مناسبی در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام خردکیش با بیان این که نمی توان تنها با انجام اقدامات سلبی و ایجابی در این زمینه به مؤفقیت پایدار رسید، تصریح کرد: باید با استفاده از امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شده و این موضوع از سوی خود افراد رعایت شود.

وی با اشاره به این که فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر دارای مراحل مختلف و ضوابط متعددی است، گفت: در صورت رعایت این مراحل و ضوابط این فریضه مهم نتیجه بخش خواهد بود اما در غیر این صورت ثمره مناسبی در بر نخواهد داشت.

حجت الاسلام خردکیش افزود: لازم است نخستین مرحله امر به معروف و نهی از منکر از درون خود کرده و پس از آن تلاش کنیم تا آن را به اعمال و رفتار خود نیز تسری دهیم.

وی اضافه کرد: اگر فرد ابتدا امر به معروف و نهی از منکر را در افکار، رفتار و اعمال خود جاری کرده و آن گاه اقدام به امر به معروف و نهی از منکر دیگران کند به یقین تلاش او ثمربخش خواهد بود و در افکار، رفتار و کردار دیگران تأثیر می گذارد.

گفتنی است، در پایان گفتمان دینی حجاب و عفاف که با همکاری انجمن اسلامی موعود(عج) وابسته به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسفراین برگزار شد، حجت الاسلام ابراهیم خردکیش، استاد حوزه و دانشگاه به سؤالات و شبهات شرکت کنندگان پیرامون موضوع عفاف و حجاب پاسخ داد.

۹۳/۱۲/۰۳
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">