ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۹ ب.ظ

حجاب برای زنان ورزشکار ایرانی محدودیت نیست

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از ایرنا، رباب شهریان امروز (سه شنبه) در نشست تخصصی روز جهانی ورزش در خدمت صلح و توسعه پایدار گفت: یونسکو فعالیت هایی را که در زمینه صلح پایدار دنبال می کند یکی از موضوعات آن مربوط به نقش زنان در توسعه پایدار است.

شهریان افزود: هر کجا موضوع توسعه مطرح می شود نمی توان از نقش و مشارکت زنان در توسعه غافل شد زیرا زنان نقش بسیار مهمی در توسعه دارند.

وی افزود: همانطور که سازمان علمی ، فرهنگی و تربیتی سازمان ملل (یونسکو) یکی از شاخصه های اصلی خود را بحث آموزش عنوان کرده است و این موضوع به عنوان یکی از زیربنای توسعه به شمار می رود از این رو باید بیش از پیش نسبت به آن توجه کرد.

معاون امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: اگر نگاهی به ورزش زنان کشورمان در این سال ها بیندازیم در واقع دیده می شود که انسجام و وحدت در بین ورزش زنان بیشتر شده است که این خود در توسعه پایدار نقش مهمی دارد.

شهریان با اشاره به حضور موفق زنان با حجاب کامل در رقابت های آسیایی و جهانی گفت: امروز زن ورزشکار ایرانی با حجاب کامل قهرمان صحنه های بین المللی می شود از این رو باید گفت حجاب برای زنان ورزشکار ایران محدودیت نیست بلکه یکی از افتخارات مهم به شمار می رود.

معاون وزیر یاداور شد که زنان ورزشکار ایرانی در ۴۵ رشته فعال هستند که از این تعداد ۳۸ رشته در سطح بین المللی مطرح است .

وی همچنین به نقش مهم رسانه ها در توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: فعالیت رسانه ها یکی از موضوعاتی است که می تواند در حمایت از ورزش زنان تاثیر گذار باشد.

نشست تخصصی روز جهانی ورزش در خدمت صلح و توسعه پایدارامروز با حضور غلامرضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزرات ورزش و جوانان، رباب شهریان معاون ورزش امور بانوان این وزارتخانه، محمدرضا سعید آبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو و دیگر چهره های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برپا شد.

۹۴/۰۴/۱۱
مدیریت

نظرات  (۲)

واقعا عالی بود کل وبتون سلامت باشین و تندرست
۱۱ تیر ۹۴ ، ۲۰:۰۹ سید حسین مدارایی
قطعا حجاب مساله ای برای محدود شدن ورزشکاران زن ما نیست. این رو خودشون بارها ثابت کردن.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">