ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

استحکام نهاد خانواده؛ از آثار اولیه رعایت حجاب در جوامع

حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه حجاب به‌عنوان یک ارزش دارای آثار گوناگونی است، اظهار کرد: از آثار اولیه رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به‌عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حسنی، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه حجاب، بوی خوش عفاف و پاکدامنی است، اظهار کرد: حجاب نوعی ارزش و احترام برای زنان به‌دنبال می‌آورد و در اسلام یعنی پوشش کامل بدن به جز گردی صورت و دست‌ها، حجاب یعنی ظاهر نساختن زینت‌های پنهانی می‌باشد.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در دنیای امروز راجع به زن و حیات اجتماعی او و ارزش وجودی و عفاف و گوهریت او مطرح است موضوع ستر یا حجاب و در صدف بودن زنان است و این مسئله‌ای است که بحث‌های موافق و مخالف را در جوامع غرب و شرق برانگیخته است، حجاب جزیی از تمدن، فرهنگ، آداب و رسوم اسلامی و شریعت اسلامی است و آنچه مهم به‌نظر می‌رسد اثرات حجاب است، چراکه سلامت اجتماع در گرو آن است.

این مدرس دانشگاه گفت: با نمایاندن مفهوم حجاب و عفاف و آراستگی و آزادی زنان و امنیت اجتماعی در سایه عفاف و حجاب و ارائه روش‌های ترویج فرهنگ حجاب در جامعه، زنان به گوهریت وجودی خود برسند تا وعده‌های الهی که برای پرهیزکاران داده شده درباره‌ آنان محقق شود و از تشخیص حق و باطل برخوردار و راه سعادت و بدبختی را تمییز و از موفقیت‌هایی نظیر درک شیرینی عبادات، شهامت، حق‌گویی و تکالیف شرعی و ترک محرمات و پرورش استعدادها برخوردار شوند چرا‌که پوشیدگی توأم با عفت زن همواره خاکریز بزرگی در برابر موج وسوسه‌ها و کج‌روی‌هاست.

حجاب باعث پایداری و استحکام پیوند خانوادگی

حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه حجاب به‌عنوان یک ارزش دارای آثار گوناگونی است که رعایت حتی یکی از آن‌ها باعث پایداری و مستحکم شدن پیوند خانوادگی می‌شود، ادامه داد: از آثار اولیه رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به‌عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی است و با رعایت اصل حجاب و پوشش در محیط بیرون خانواده، حریم زن و شوهر حفظ می‌شود و خانواده دارای ثبات می‌شود و حجاب سبب صمیمیت رابطه می‌شود و برای کانون خانواده مفید است.

وی اضافه کرد: باتوجه به آیات قرآنی، هدف از تشریع حکم الهی، وجوب حجاب اسلامی، دست‌یابی به تزکیه نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی است؛ مصونیت زن در برابر طمع‌ورزی‌هاى هوس‏بازان و تأمین سلامت و بهداشت معنوى جامعه از فلسفه‌های حجاب است که با یکدیگر ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارند.

این کارشناس حوزه با اشاره به هدف دشمن در ترویج فساد و بی‌حجابی در کشور افزود: رعایت عفاف و حجاب توسط همه مردم و به‌خصوص بانوان اثرات معنوی و اجتماعی زیادی دارد و سدی در برابر اهداف دشمنان نظام و دین بشمار می‌رود و دشمنان برای رسیدن به اهداف خود همواره به‌دنبال ترویج فساد و بی‌بند و باری بوده‌اند؛ هدف دشمن از ترویج و رواج فساد و بی‌حجابی در کشورهای اسلامی این هست که از طریق رواج بی‌‌عفتی این جوامع را زمین‌گیر کند و استفاده ابزاری از زن از اهداف رواج فساد و بی‌حیایی است و غرب که خود را مدافع آزادی می‌داند از زن به‌عنوان یک ابزار استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام حسنی ادامه داد: آنچه که می‌تواند جامعه‌ای را از آسیب‌های شوم مصون دارد و حفظ کند، ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن بر اساس روایات و آیات قرآنی و چگونگی تأثیر آن بر ذهن و روان جوانان است. شناخت تأثیر حجاب و نقش آن در کاهش آسیب اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به‌سوی ترقی و تعامل هموار سازد، به‌طوری که علاوه بر درک عمل آن‌ها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه‌حل‌هایی به سلامت جامعه کمک کند.
۹۴/۰۴/۱۵
مدیریت

نظرات  (۱)

شکست بیش از موفقیت آموزنده است;کسی که هیچ گاه اشتباه نمی کند،هرگز به جایی نمی رسد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">