ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹ ق.ظ

تشکیل ستاد صیانت از عفاف و حجاب در وزارت کشور

نائب‌رئیس فراکسیون عفاف و حجاب در تشریح جلسه مشترک این فراکسیون با مسئولان وزارت کشور گفت: وزارت کشور ستاد صیانت از عفاف و حجاب تشکیل داده که جلساتی در این رابطه برگزار شده است.

فاطمه رهبر، نائب‌رئیس فراکسیون عفاف و حجاب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد جلسه مشترک اعضای این فراکسیون و مسئولان وزارت کشور گفت: این جلسه امروز، 8 مهرماه به میزبانی فراکسیون و با حضور میرباقری، رئیس مرکز و قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی که در این جلسه گزارشی از عملکرد وزارت کشور به ویژه ستاد ویژه صیانت از عفاف و حجاب در مورد اجرایی شدن قانون گسترش عفاف و حجاب ارائه کرد، برگزار شد.

وی افزود: در این گزارش به اقدامات فرهنگی این ستاد از جمله تهیه 70 جلد کتاب در رابطه با عفاف و حجاب، تهیه بانک اطلاعاتی از فعالان حوزه عفاف و حجاب و برگزاری همایش‌هایی در این رابطه اشاره شد.


منتخب مردم تهران در مجلس اظهار کرد: بخش دیگری از این گزارش مربوط به جلسات شورای عالی اجتماعی کشور بود که موضوع جلسات خود را به عفاف و حجاب اختصاص داده‌اند؛ از طرفی هم فعالیت‌های ستاد صیانت از عفاف و حجاب مطرح شد که در تمامی استان‌ها با مدیریت استاندار فعالیت می‌کنند.


نائب‌رئیس فراکسیون عفاف و حجاب مجلس از راه‌اندازی کمیته پوشش اسلامی در این ستاد خبر داد و گفت: به گفته مسئولان وزارت کشور، این کمیته در رابطه با نحوه طراحی، تولید و توزیع البسه اسلامی جلساتی برگزار کرده که قرار است از فعالان حوزه پوشاک اسلامی حمایت کنند.


وی افزود: بر اساس گزارشی که در این جلسه مطرح شد، مسئولان وزارت کشور طی دو ماه گذشته از دستگاه‌هایی که در رابطه با قانون گسترش عفاف و حجاب وظایفی دارند، مکاتبه‌ای صورت گرفته تا برنامه‌ها و رویکردهای خود را در این رابطه ارائه دهند و اگر آسیب‌هایی در اجرای برنامه وجود دارد، مطرح کنند.


رهبر افزود: وزارت کشور در این مکاتبات طرح و برنامه‌های جدیدی را درخواست کرده‌اند که دستگاه‌ها با توجه به وظایفی که دارند در این عرصه ورود پیدا کنند.


وی همچنین اظهار کرد: در این جلسه اعضای فراکسیون نیز شرایط فعلی جامعه و دغدغه‌های موجود را مطرح کردند و با نظر اینکه رعایت عفاف و حجاب از مسلمات دین مبین اسلام و تأکیدات قرآن کریم است، خواسته‌هایی را در این رابطه مطرح کردند.
منتخب مردم تهران در مجلس افزود: اعضا درخواستشان این بود که مسئولان جدیت بیشتری داشته باشند؛ همچنین قرار شد جلسات بعدی طی هفته‌های آینده به صورت متوالی ادامه پیدا کند.

۹۳/۰۸/۰۴
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">