ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

به نقل از اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ در جریان برگزاری نود و هشتمین جلسه شورا، یک فوریت طرح "مدیریت منابع و درآمدهای غیر نقدی شهرداری تهران" که به امضای ۱۲ نفر از اعضا شورا رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این مصوبه شهرداری تهران موظف شد تا با رعایت اسناد بالا دستی، لایحه جامع عفاف و حجاب را حداکثر طی دو ماه از تاریخ تصویب این طرح جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

رحمت الله حافظی- رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در دفاع از یک فوریت طرح فوق اظهار داشت: با بررسی بودجه سنواتی سال ۹۳ شهرداری تهران به این نتیجه می‌رسیم که سهم غیر نقد بودجه بیش از ۵۰ درصد کل بودجه است و بیانگر این است تا برای شفاف سازی چگونگی تامین و هزینه کرد این بخش از بودجه اقداماتی صورت گیرد.

وی افزود: در بخش نقدی به دلیل شفاف بودن ردیف‌ها و کد پروژه‌ها، هزینه کرد بودجه نقدی قابل رصد و پیگیری است اما در بخش غیر نقدی شفافیت لازم وجود ندارد.

حافظی در ادامه تاکید کرد: برای آنکه به شفافیت لازم برسیم باید، هزینه های کارگزاری، فرایندهای تخصیصی و غیر نقد و اینکه این بودجه توسط چه واحدهایی مدیریت می‌شود و همچنین چگونگی واگذاری‌ها و برون سپاری املاک مشخص شود.

اسماعیل دوستی که مخالف یک فوریت طرح فوق بود گفت: دغدغه‌های رییس کمیسیون سلامت درست است اما تمام مواردی که در طرح عنوان شده در کتابچه بودجه سنواتی و برنامه دوم ۵ ساله آمده است.

وی همچنین درخصوص فروش املاک در مزایده ها گفت: املاکی در مزایده فروخته می‌شود که معارض و مشکلات حقوقی ندارد. در حالی که بسیاری از املاکی که در اختیار شهرداری است دارای مشکلات حقوقی و معارض است و سرمایه گذار خصوصی به دنبال املاک مشکل دار نمی‌آید.

محسن سرخو رییس کمیسیون حمل و نقل شورا نیز ضمن اعلام موافقت خود با یک فوریت طرح مذکور خاطر نشان کرد: شفافیت و ساماندهی مباحث مالی در شهرداری تهران یکی از ضروریات است، در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری به صورت غیر نقد است که نحوه هزینه کردها از این بخش درآمدی چندان شفاف نیست.

وی افزود: به دلیل دو وجهی بودن بودجه شهرداری بسیاری از پروژه‌ها به دلیل اینکه اعتباراتشان باید از بخش غیرنقد تخصیص پیدا می‌کرده است که نکرده بنابراین با کمبود بودجه مواجه هستند. هدف از این طرح تنها شفاف کردن مباحث مالی و تحصیل کردن امور است.

مجتبی شاکری نیز ضمن تاکید بر نظارت دقیق بر بودجه نقد و غیر نقد شهرداری، موضوع گزارش گیری دقیق از ذیحساب‌ها را مطرح کرد و گفت: نظارت بر اجرای بودجه در مناطق توسط ذیحساب هایی که شورا به رسمیت شناخته است انجام می‌گیرد. آیا شما تاکنون از یکی از ذیحساب های گزارشی مبنی بر عدم اجرای صحیح بودجه مصوب در منطقه توسط شهردار آن منطقه دریافت کرده‌اید؟

وی افزود: به عقیده من ما باید اول از ابزارهای نظارتی مان در جهت شفاف سازی اجرای مصوبه بودجه شهرداری استفاده کنیم. بعد به سراغ تصویب طرح‌های نظارتی دیگر برویم.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در غیاب رییس کمیسیون برنامه و بودجه به دفاع از دلایل رد فوریت این طرح پرداخت و افزود: وقتی در بودجه سنواتی و در برنامه ۵ ساله شهرداری ، تمام موارد مندرج در تبصره‌های این طرح در نظر گرفته شده است. دیگر لزومی بر تهیه طرحی با همان مضامین نیست. چرا می‌خواهیم دوباره کاری انجام دهیم.

در نهایت یک فوریت طرح مدیریت منابع و درآمدی غیرنقد شهرداری تهران رای نیاورد و طرح به صورت عادی در کمیسیون های شورا بررسی خواهد شد.

همچنین در ادامه جلسه لایحه پیشنهاد به دولت مبنی بر محاسبه هزینه های برق، گاز و آب میادین و بازارهای عرضه میوه و تره بار شهرداری تهران براساس تعرفه اماکن عمومی و خدماتی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

حبیب کاشانی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در توضیح این لایحه گفت: با توجه به اینکه فعالیت مراکز میادین میوه و تره بار خدماتی است و تعرفه سنگین آب و برق بر میزان هزینه های مردم تحمیل می شود، بنابراین شهرداری لایحه پیشنهاد به دولت مبنی بر کاهش تعرفه آب، برق و گاز را ارائه کرد که ما در کمیسیون برنامه و بودجه با جلسات مشترک که با شرکت‌های آبفا و توزیع نیرو برق تهران داشتیم به توافق رسیدیم که تعرفه این مراکز را به گونه‌ای محاسبه کنند تا هزینه‌های آنها کاهش یابد.

کاشانی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص کمیسیون بودجه این است که با توجه به توافق به عمل آمده، لایحه از طرف شهرداری پس گرفته شود.

در ادامه جلسه رحیمی معاون برنامه ریزی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، گفت: در موضوع تعرفه آب با کمک شورای شهر با آّبفا به توافق رسیدیم و اختلاف ما تنها ۱۰ درصد بود که آن هم پذیرفته شده وی اضافه کرد: اختلاف اصل ما در قیمت تعرفه ها درخصوص برق و گاز است که در برق ۱۰۴ درصد و در گاز ۲۲۳ درصد اختلاف قیمت داریم که در سرجمع مبلغ سنگینی به بهره برداران و در نهایت به مردم تحمیل می شود.

رحیمی افزود: درخصوص تعرفه برق، نیز در کمیسیون برنامه و بودجه شورا با شرکت توزیع برق تهران به توافقات مشترک رسیدیم و تنها موضوع گاز باقی مانده است که در حال رایزنی هستیم.

در ادامه اعضای شورا پیشنهاد دادند به دلیل آنکه هنوز موضوع تعرفه گاز مشخص نشده است تا توافق نهایی با شرکت گاز این لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شود که در نهایت به تصویب شورا رسید.

در این جلسه همچنین طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع عفاف و حجاب بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

براساس این مصوبه شهرداری تهران موظف شد تا با رعایت اسناد بالا دستی، لایحه جامع عفاف و حجاب را حداکثر طی دو ماه از تاریخ تصویب این طرح جهت بررسی و تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

همچنین براساس تبصره های این مصوبه شهرداری موظف است با بهره گیری از ایده‌های خلاق در جهت تبلیغ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اقدامات آموزشی و تبلیغی مناسب و استفاده از ظرفیت سیما و منظر معماری شهر و با بهره‌گیری از استعدادهای خلاق در انجام مطالعات هدفمند برای رسیدن به پوشش ایرانی- اسلامی در راستای مناسب سازی محیط شهری اقدام کند.

۹۳/۰۸/۰۴
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">