ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

بانوی کارآفرین و نمونه قصرشیرینی گفت: الگو پذیری از بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) و رعایت عفاف و حجاب بزرگترین عامل موفقیت زنان ایرانی در عرصه های مخلتف است.

نادیا عباسی افزود: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری که نقشه راه ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهان است، امروز شاهد حضور موفق زنان ایرانی در کنار مردان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستیم که این حضور علاوه بر انجام وظایف خانه داری، همسرداری و تربیت فرزندان صالح است. 

عباسی تصریح کرد: متاسفانه در غرب از زن به عنوان عروسک و ابزار تبلیغی استفاده می شود چون نگاه آنان به زن صرفا یک موجود بی ارزش است اما با ظهور انقلاب اسلامی و نگاهی که اسلام به جایگاه زنان دارد، امروز شاهد حضور زنانی موفق و دین مدار در اجتماع هستیم که در به حرکت درآوردن چرخ های تولید و پیشرفت این کشور همگام با مردان فعالیتی قابل توجه دارند. 

این بانوی کارآفرین گفت: در جامعه اسلامی ما ارزش وجودی یک زن را بر اساس حجاب، عفت و پایبندی اش به خانواده می دانیم چون وقتی زنی با حجاب کامل در جامعه حضور می یابد هیچ کس نمی تواند کوچکترین تعرضی به وی داشته باشد بنابراین اعتقاد داریم پوشش و حجاب برتر یک زن ایرانی بر زیبایی های وی و فضایل اخلاقی ای که دارد، می افزاید. 

عباسی گفت: همیشه رهنمودهای مقام معظم رهبری را در زندگی شخصی ام بکار گرفته ام و با توجه به فرمایشات معظم له در خصوص اقتصاد مقاومتی و تلاش برای تولیدات داخلی، در سال ۸۷ اقدام به راه اندازی کارگاه قالیبافی کردم. 

وی با بیان این که در ابتدای فعالیت خود ۵۰ کارآموز را آموزش دادم، یادآورشد: این کارگاه قالی بافی هم اکنون در شهرهای غرب استان کرمانشاه تنها کارگاه ویژه بانوان جویای کار است. 

نایب رییس اتحادیه فرش بافان قصرشیرین گفت: در حال حاضر با اداره صنعت، معدن و تجارت همکاری خوبی داریم و حدود ۷۰۰ قالیباف را در این سال ها آموزش داده و هم اکنون ۳۵۰ نفر از فرش بافان نیز از طریق این کارگاه تحت پوشش بیمه قالی بافی قرار گرفته اند. 

عباسی خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته در این کارگاه فرش بافی حدود ۵۰ تابلو فرش و ۱۰ عدد قالیچه یک در یک و نیم متری از سوی بانوان قالی باف بافته شده که آثار ارزشمندی محسوب می شوند. 

وی با تقدیر از اداره بهزیستی قصرشیرین به دلیل مساعدت در ایجاد این کارگاه گفت: این کارگاه با شرکت فرش ایران نیز همکاری دارد و بانوان قالیباف فعال را به این شرکت معرفی می کند که این مهم در اشتغال پایدار آنها موثر است ضمن این که در محل کارگاه کلاس های قرآن و فعالیت های قرآنی نیز برای خانم ها در نظر گرفته ایم. 

عباسی افزود: حضور زنان سرپرست خانوار و بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی در این کارگاه به منظور آموزش و فراگیری فنون قالی بافی بدون هیچ هزینه ای و به صورت رایگان انجام می شود.

۹۳/۱۰/۰۷
الهام فروزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">