ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

حجاب نیوز ـ عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) به ضرورت فرهنگ سازی در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج حجاب و عفاف و تبدیل آن به فرهنگ عمومی فقط با گفتمان و نصیحت میسر نخواهد شد بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق در چارچوب قوانین و قواعد الزام آوری صورت بگیرد.

حجت الاسلام محمد جواد نوروزی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حجاب با اشاره به وظیفه مسؤولان برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی اظهار داشت: برای حل شدن مسائل فرهنگی، نخست مسؤولان باید از دنیاطلبی، تمایلات نفسانی و منفعت طلبی پرهیز کنند و رضایت الهی را ملاک قرار دهند و در گام بعد افراد دغدغه‌مند عهده‌دار مسؤولیت‌های فرهنگی باشند.
 
وی جهت دهی فرهنگ جامعه به سمت ارزش‌ها را از وظایف دولت برشمرد و یادآور شد: بخشی از امر و نهی‌ها، جهت دهی فرهنگ عمومی است و حکومت می‌تواند با ایجاد ضوابط، قواعد و اجرای صحیح آنها به فرهنگ جامعه شکل بخشد. 

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز کرد: خداوند وظیفه تزکیه، تعلیم و رهبری جامعه را به پیامبران سپرده است و می‌فرماید «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» از این‌رو مسؤولان نیز در جایگاه مدیریت باید در ترویج فرهنگ اسلامی از جمله حجاب و عفاف تلاش کنند.
 
وی اصول و آموزه‌های دین مبین اسلام را کامل و حیات بخش خواند و تصریح کرد: اگر کارگزاران حکومت پیامبر اکرم(ص) نیز به امور دنیایی متمایل شدند نباید در کامل بودن قرآن و رسالت پیامبر اسلام(ص) شک کنیم زیرا بنا به آیات قرآن کریم و روایات ائمه اطهار(ع) اکثر مسؤولان از اجرای قوانین اسلام در جامعه کراهت دارند و به دنیاپرستی و دنیا طلبی دچار می‌شوند. 
حجت الاسلام نوروزی، مدیریت صحیح را عامل مؤثری در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دانست و خاطرنشان کرد: خداوند پیامبران را با قواعد مشخص، برای فرهنگ سازی در جوامع مختلف قرار داد تا براساس مدیریت صحیح، قوانین الهی، ضمانت اجرایی داشته باشد. 

وی به ضرورت فرهنگ سازی در جامعه اشاره کرد و گفت: ترویج حجاب و عفاف و تبدیل آن به فرهنگ عمومی فقط با گفتمان و نصیحت میسر نخواهد شد بلکه باید با برنامه‌ریزی دقیق در چارچوب قوانین و قواعد الزام آوری صورت بگیرد. 

حجت الاسلام نوروزی به سخنان رهبرمعظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی انتظامی اشاره و تأکید کرد: ایشان فرمودند «کسانی که عمدی یا سهوی به فساد اخلاقی جامعه دامن می‌زنند باید با آنان برخوردی سالم اما محکم انجام بگیرد».
 
وی با اشاره به نقش مردم در هنجارسازی و فرهنگ‌سازی برای حجاب یادآور شد: افزون بر نقش کلیدی مشارکت مردمی، نقش دولت و مسؤولان در ساختن فرهنگ عمومی نیز بسیار مهم است.
 
حجت الاسلام نوروزی در پایان به آسیب‌های طلاق در جامعه اشاره کرد و افزود: افزایش آمار طلاق، باور به نهاد خانواده و خوش بینی جوانان به ازدواج را به تدریج سست و کمرنگ می‌کند و سبب بالا رفتن سن ازدواج و در پی آن بحران‌های روحی و روانی و توقعات بالا می‌شود از این رو مسؤولان باید در این باره چاره‌ای بیندیشند.

۹۳/۱۰/۱۸
الهام فروزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">