ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

حجاب نیوز ـ رئیس دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به حضور پررنگ زنان در عرصه علم و پژوهش گفت: بانوان زیادی هستند که خانواده و فرزندان را بر اشتغال ترجیح می‌دهند و حرکت بزرگ تربیت و پرورش نسل متدین و آگاه را اولویت کاری خویش قرار داده‌اند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری حجاب، انسیه خزعلی، رئیس دانشگاه الزهرا(س)، یکشنبه بعد از ظهر در برنامه «اردی‌بهشت» شبکه چهار صدا و سیما به محیط ناسالم دانشگاه‌ها در زمان پهلوی اشاره کرد و گفت: جو حاکم بر دانشگاه‌ها به گونه‌ای بود که هر خانواده‌ای نمی‌پسندید که دخترش وارد آن محیط شود زیرا در آن زمان دانشگاه‌ها محیط‌ امنی برای حضور زنان نبود و خیلی افراد باید آرمان‌های علمی خود را کنار می‌گذاشتند تا ارزش‌های اخلاقی و دینی خود را حفظ کنند. 

وی عملکرد امام خمینی(ره) را برگرفته از سیره نبوی خواند و اظهار داشت: امام خمینی(ره) با تأسی از سنت پیامبر اکرم(ص) بر حضور زنان در عرصه‌های مختلف تأکید داشتند چنان که زنان در زمان پیامبر اسلام(ص) نیز در جبهه‌های جنگ‌ به عنوان پشتیبان حضور داشتند و همچنین ایشان قسمتی از مساجد را برای بانوان اختصاص داده بودند. 

رئیس دانشگاه الزهرا(س) یادآور شد: امام خمینی(ره) مشارکت زنان در پیروزی انقلاب را بسیار زیبا قدردانی کردند و فرمودند «زنان در نهضت بر مردان مقدم هستند». 

وی حضور زنان در عرصه‌های مختلف را از دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: زنان در پیروزی و دوام انقلاب در عرصه‌های مختلف نقش مستقیم داشتند و حمایت‌های زنان از حضور همسران، پدران و برادرانشان در جبهه‌های جنگ و همچنین مقاومت‌های مادران و همسران در شهادت عزیزانشان از نقش‌های غیر مستقیم و بی‌بدیل زنان در انقلاب اسلامی است.
 
خزعلی، امنیت و سلامت محیط اجتماعی را وابسته به حضور اجتماعی و مؤثر زنان دانست و یادآور شد: امروز در کشورهای عربی و اسلامی خانم‌های تحصیلکرده زیادی هستند اما با وجود داشتن موقعیت اشتغال به دلیل محیط نامساعد کاری وارد عرصه اجتماعی نمی‌شوند. 

وی اظهار داشت: بانوان زیادی هستند که خانواده و فرزندان را بر اشتغال ترجیح می‌دهند و حرکت بزرگ پرورش نسل متدین و آگاه را اولویت کاری خویش قرار داده‌اند. 

این استاد دانشگاه با اشاره به حضور پررنگ زنان در عرصه علم و پژوهش تأکید کرد: در حال حاضر حضور زنان در مجامع علمی و پژوهشی آنقدر زیاد است که با کشورهای منطقه قابل مقایسه نیست و دلیل آن را باید در سلامت و امنیت محیط ‌های علمی جستجو کرد. 

وی به جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: اگر دشمنان نتوانستند در جنگ سخت و در جبهه‌ها رویاروی ملت ایران مبارزه کنند امروز با نفوذ فرهنگ غربی در خانواده‌‌ها می‌خواهند ارزش‌ها و باورهای دینی را از مردم ایران بگیرند. 

رئیس دانشگاه الزهرا(س)، حفظ امنیت زنان را در جامعه مهم خواند و ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بر آسیب شناسی، نقد نظریه‌ها و گفتمان‌های مختلف راجع به زنان تأکید دارند و بر اهمیت ارتقای فرهنگی، علمی، اقتصادی و دیگر مباحث بانوان توصیه می‌کنند. 

خزعلی در پایان افزود: رهبر معظم انقلاب در بیاناتشان تأکید کرده‌اند «من با انواع مشارکت‌های اجتماعی زنان موافق هستم به شرطی که دو اصل را رعایت کنند، نخست، حضور آنان در عرصه‌های مختلف به اصل مادری و همسری صدمه نزند و دوم از ارزش‌ها و آرمانهای انقلاب حمایت کرده و حدود اجتماعی محرم و نامحرم را رعایت کنند./۱۶۰/
۹۳/۱۱/۱۸
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">