ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

نوع پوشش‎های ظاهر در سینما هم با الگوگیری از حجاب حضرت زهرا(س) باشد

یک کارگردان سینما گفت: حضرت زهرا(س) الگویی است که در بسیاری از موراد می‌تواند برای زن مسلمان چراغ راه باشد، برای همین باید فیلم‌های ما الگوی ظاهری خود را هم متناسب با ائمه ترسیم کند.
به گزارش پایگاه خبری حجاب، حمید بهمنی، کارگردان سینما و مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه توجه به مقام حضرت زهرا (س) در سینما باید یک آرمان و هدف باشد، اظهار کرد: اینکه بخواهیم بررسی کنیم سینمای ایران طی سال‌های گذشته تا چه حد توانسته در پرداختن به مقام حضرت زهرا موفق عمل کند، پرسشی آرمانی را مطرح کرده‌ایم، چون اگر می‌شد تصور کنیم که ما حتی تصویرگر گوشه‌ای از مقام دختر پیامبر اسلام (ص) در سینما بودیم، وضعیت ما باید بسیار بهتر از این می‌بود.

وی افزود: البته این‌که می‌گویم ما در پرداختن به این خواسته موفق نبوده‌ایم به این معنا نیست که هیچ فیلمی در این حوزه تولید نشده است، چون کارهایی داشته‌ایم که سعی کرده‌اند به موضوعاتی دینی و اخلاقی توجهی ویژه داشته باشند، اما تعداد این فیلم‌ها بسیار اندک است.

کارگردان فیلم دفاع مقدسی «آن مرد آمد» تصریح کرد: برای این‌که بتوان تصویرگر مقام حضرت زهرا (س) در سینما بود باید به سیره و روش آن بزرگوار در سینما پرداخت؛ اصل‌ترین محور نیز در این زمینه حجاب است. حضرت زهرا الگویی است که در بسیاری از موراد می‌تواند برای زن مسلمان چراغ راه باشد. برای همین باید فیلم‌های ما الگوی ظاهری خود را هم متناسب با ائمه ترسیم کند.

پرداختن به منش حضرت فاطمه(س) در سینما

این کارگردان ادامه داد: حضرت زهرا در رفتار و منش خود به مسائل اخلاقی توجه دارد. این مسئله را هم می‌توان در رفتار اجتماعی ایشان مشاهده کرد هم این‌که با پرداختن به زندگی شخصی وی که برای جوانانی که ابتدای راه زندگی مشترکاشان هستند می‌تواند مسیر زندگی را برای آنها هموارتر کند.

بهمنی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: البته این‌که می‌گویم در سینما می‌بایست به سیره بزرگانی چون حضرت زهرا توجه کرد به این معنا نیست که به زندگی این بزرگان به صورت مستقیم نمی‌شود، پرداخت، چون اگر ما بتوانیم به صورت مستقیم و در قالبی یک فیلم سینمایی زندگی حضرت زهرا (س) را ترسیم کنیم قدمی بسیار بزرگ در سینما برداشته‌ایم.

وی در پایان بیان کرد: برای این‌که سینما بتواند تصویرگر زندگی بزرگانی چون حضرت فاطمه باشد، باید زمینه آن را هم فراهم کرد. یعنی تا زمانی که ما برای زنان‌مان در جامعه الگوسازی درستی نکرده باشیم چگونه به تنهایی از سینما توقع داریم که مروج چنین رفتاری در جامعه باشد.
۹۴/۰۴/۲۲
مدیریت

نظرات  (۱)

۲۲ تیر ۹۴ ، ۲۰:۰۸ مm نصراصفهانی
دین اسلام دین کاملی است و تمام مسائل و نیازهای بشری در آن لحاظ شده است، و به تمام ابعاد انسانی توجه کرده است.
بنابراین دین اسلام هم عقلانی است و هم احساساتی یعنی اینکه در برخی موارد به ما توصیه می کند که تعقل کنیم و از فکر و اندیشه خود استفاده کنیم مثلاً در مورد شناخت خود دین اسلام و مبدأ و معاد به ما توصیه کرده است که با عقل و اندیشه خود آنها را فراگیرید.
اسلام عقل را موهبت الهی می‌داند و برای آن ارزش زیادی قائل است.
واز طرفی اسلام دین احساسات و عواطف هم هست زیرا انسان که موضوع اصلی اسلام ،دارای احساسات و عواطف است، بنابراین اسلام به این بُعد انسانی هم توجه کرده است مثلاً اسلام توصیه کرده است که کانون خانواده، کانون عواطف باشد.
زن به شوهر خود محبت کند و علائق و احساسات او را احترام بگذارد.
و همچنین به مرد هم توصیه می کند به زن خود محبت کند.
اسلام به عواطف و احساسات مادر نسبت به فرزند و برعکس ارزش زیادی قائل است.
اما نکته مهم این است که اسلام میان عقل و احساسات مرز قائل است، یعنی اینکه در مواردی توصیه کرده است که احساسات نباید مانع از تعقل و فکر و اندیشه شود و بر عکس.
دین اسلام یک مجموعه کاملا منسجم است که از نظم و نظام خاصی برخوردار است نه عقل وعقلانیت را فدای احساسات می کند و نه عاطفه و محبت وعشق ورزی را به جای عقلانیت می بیند .
انسان باید عاقلانه دین خود را انتخاب کند و اگر راه صحیح در انتخاب را پیموده باشد به احساسات وعواطف خود نیز در دین جواب گو خواهد بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">