ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد برای ارتقای فرهنگ حجاب به‌کار گرفته شود

جانشین قائم مقام وزیر کشور در ارومیه گفت: برای نابودی توطئه‌های دشمنان ارتقای وضعیت عفاف و حجاب ضروری است بنابراین لازم است سازمان‌های مردم نهاد برای ارتقای فرهنگ حجاب بکار گرفته شوند.
به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از فارس، علی ملازاده در نشست ائمه جماعات با هیئت بازرسی ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف که پنج‌شنبه‌شب در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت کشور به اعتبار ظرفیت و توانمندی‌ها، ستاد حفظ حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی را با دو رویکرد ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و صیانت از حقوق شهروندی تشکیل داده است.

وی ادامه داد: این ستاد برای ۲۴ دستگاه تکالیف و وظایفی را تعریف کرده است و پیگیر اجرا و هماهنگی این تکالیف به وسیله دستگاه‌هاست تا تمامی مصوبات این ستاد به اجرا برسد.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با بیان اینکه از سال گذشته این ستاد قوت گرفته و در اجرای برنامه‌های خود رو به رشد عمل کرده است، خاطرنشان کرد: رو به رشد بودن عملکرد این ستاد به معنی مطلوب بودن وضعیت حجاب و عفاف در جامعه نیست ولی سرعت آن نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

این مسئول اضافه کرد: دولت با استفاده از نظر علما و قوانین موجود در کشور دستورالعملی را به دستگاه‌ها و نهادها در خصوص رعایت حجاب و عفاف ابلاغ کرده و بازرسانی را برای رسیدگی به اجرای این ابلاغیه‌ها در نظر گرفته است.

ملازاده با بیان اینکه بازرسانی که به نهادها ارسال می‌شوند آشنا با کار و عملکرد آن نهاد بوده و از جنس خود آن نهاد هستند، به شبهاتی که در زمینه حجاب و عفاف در جامعه وجود دارد اشاره و تشریح کرد: عده‌ای در جامعه چنین شبهاتی را مطرح می‌کنند که حجاب و عفاف چه دستاوردی دارد؟

وی با بیان اینکه در زمینه حجاب و عفاف در جامعه کم‌کاری‌هایی اتفاق افتاده است، گفت: پاسخ ما به شبهات ضمن اعتراف به کوتاهی خود در زمینه حجاب و عفاف، این است که چرا چنین افرادی به دشمنان ما ایراد نمی‌گیرند که کیان خانواده را با ساخت و پخش برنامه‌های فاسد در جامعه به خطر می‌اندازند؟

جانشین قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی به وضعیت رعایت حجاب و عفاف در دستگاه‌ها اشاره و اضافه کرد: بر اساس وظایفی که به دستگاه‌ها داده شده است حجاب و عفاف تا ۶۰ درصد در این دستگاه‌ها رعایت می‌شود ولی با وضعیت مطلوب که رعایت ۱۰۰ درصدی است، فاصله ۴۰ درصدی وجود دارد.

ملازاده، اشکال صدا و سیما را در امر صیانت از حجاب و عفاف در جامعه، در ساخت و پخش جنگ‌ها و فیلم‌ها و برنامه‌هایی دانست که حد و مرز حجاب و عفاف در آن‌ها رعایت نمی‌شود.

وی وضعیت حجاب را در کشور از دو جهت مورد هجمه عنوان و اظهار کرد: برنامه‌های ماهواره‌ای و هجمه‌های دشمنان اسلام در خارج از کشور و همکاری برخی از افراد مغرض در داخل، دو دلیلی هستند که مانع از بهبود وضعیت پوشش زنان در کشور می‌شود.

جانشین قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی در پایان بر لزوم اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در زمینه مقابله با برنامه‌های ماهواره‌ای و خارجی و داخلی شروع شده است ولی لازم است که همه افراد در جامعه احساس مسئولیت کنند و با برخوردی اثرگذار اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند.
۹۴/۰۴/۲۴
مدیریت

نظرات  (۱)

با سلام و خدا قوت به این دستان پرتوان شما. خواهشاً اگر می شود آهنگ بی کلام سرود حجاب را برایم بفرستید تا بتوانیم در مسجد این سرود را برگزار نماییم. باشد که ما همانند شما گامی در جهت ارتقاء سطح فرهنگ برداریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">