ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

روابط انسانی در دنیای مجازی باید مبتنی بر عفاف و حجاب باشد

معاون پژوهشی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) گفت: روابط انسانی با نامحرمان در دنیای مجازی و حقیقی باید مبتنی بر عفاف و حجاب باشد و این دو دنیا هیچ تفاوتی به این لحاظ با یکدیگر ندارند.

فائزه عظیم‌زاده اردبیلی، معاون پژوهشی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع)، با اشاره به ترویج عفاف و حجاب در دنیای امروزی اظهار کرد: با توجه به آموزه‌های قرآن کریم، عفاف و حجاب مرزی ندارد که ما بگوییم تنها باید در دنیای واقعی عفیف باشیم. انسان در زمان برقراری ارتباط با نامحرم چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی باید در نوع پوشش و مدل صحبت مبتنی بر عفاف و تقوا باشد.

وی افزود: بسیاری از ارتباطات نادرست، غیرعقلانی و غیرشرعی در فضای مجازی سبب شده است که دختران و پسران به وادی انحرافات اخلاقی سوق یابند که همین امر سبب می‌شوند دچار یأس، ناامیدی و بن‌بست اخلاقی شوند و در نهایت حقیقت وجودی خود را به دلیل اعتماد بیش از اندازه به طرف مقابل‌شان از دست بدهند.

رعایت عفاف در هر جایگاهی برای انسان الزامی است

معاون پژوهشی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: انسان باید درنظر بگیرد که دارای حریم فردی و اجتماعی است و این حریم‌ها مرزهای دنیای مجازی و حقیقی را طی می‌کند؛ بنابراین انسان در هر جایگاهی که دارد باید عفت رفتاری و تقوایی را داشته باشد تا سالم زندگی کند چراکه زندگی سالم و سلامت روحی و روانی حق انسان بوده و در گرو رعایت این مرزهاست.

وی بیان کرد: انسان در عین حال نباید خودباوری خود را از دست دهد؛ رسیدن به اعتماد به نفس و خودباوری در حقیقت یک نیاز به باورها و ارزش‌های دینی را می‌طلبد که هراندازه از باورها و ارزش‌های قرآنی و دینی دور شویم، انحرافات اخلاقی بیشتر به سراغ‌مان می‌آید.

عظیم‌زاده اردبیلی اظهار کرد: همه ما باید رابطه‌مان را با قرآن بیشتر کنیم تا به صیانت نفس دست یابیم و آن موقع که به سمت دروازه‌های قرآن حرکت می‌کنیم، قرآن کریم دست ما را بگیرد.

ضرورت تشکیل بنیاد عفاف و حجاب در جامعه

وی افزود: در خصوص رعایت مرزهای عفاف و تقوا به نظرم باید بنیاد و مرکز جامعی به نام عفاف و حجاب در جامعه تشکیل شود که والاتر از همه نهادها، وزارتخانه‌ها و قوه‌ها باشد.

معاون پژوهشی پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: هر وزارتخانه، سازمان و نهادی بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد باید برای عملی شدن اهداف و سازماندهی کردن به این بنیاد کمک کند.

وی افزود: فیلم، هنر، سینما، فرهنگسازی، قرآن پژوهی، ادبیات، نگارش، تعاملات اجتماعی، روانشناختی، جامعه شناختی باید از ابعاد مختلف مقوله عفاف و حجاب بررسی شود و در کنار هم می‌تواند همچون حرکت سیستمی و عزم ملی جواب دهد.

عظیم‌زاده اردبیلی اظهار کرد: با یک قدم و گام این اتفاق رخ نمی‌دهد و همه باید تلاش کنند تا حرکت عظیمی صورت بگیرد و یکبار دیگر خودمان را پیدا کنیم. زمانی که انسان آلبوم عکس خود را در دنیای حقیقی پنهان و در دنیای مجازی آشکار می‌کند دارای هویت دوگانه؛ هویت خداباور و هویت کفرستیز است؛ بنابراین ما باید آن هویت شیطانی و نفسانی خود را از بین ببریم و این امکان ندارد مگر آنکه به قرآن تمسک بجوییم و باورهای‌مان را تقویت کنیم تا بتوانیم وجود انسانی‌مان را بیابیم.
۹۴/۰۴/۲۸
مدیریت

نظرات  (۱)

ممنون
کو گوش شنوا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">