ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۵ ب.ظ

آموزش‌ غربی در مهدهای کودک

کارشناس مسائل زنان، ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون حجاب و عفاف در دستگا‌ه‌های ذی‌ربط، گفت: برخی دستگاه‌ها به جای ارائه گزارش عملکرد در این زمینه، به این قانون دهن‌کجی کردند.


به گزارش یزد بانو، عشرت شایق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ضمن اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: متاسفانه قانون حجاب و عفاف با وجود ابلاغ به تمام دستگاه‌های ذی‌ربط، تمکین نشد که نشان‌‌دهنده فقدان حرکت فرهنگی در این حوزه است.

وی ادامه داد: یکی از دستگاه‌های مسئول در این حوزه نیروی انتظامی است، اما نسبت به آن نیز موضع‌گیری شده که چرا کار باید به حرکت پلیسی برسد؟

این کارشناس مسائل زنان، افزود: دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت آموزش‌و پرورش با توجه به ارتباط نزدیک با قشر آینده‌ساز کشور در این زمینه کوتاهی کرده‌اند و گزارش کار خود را ارائه نداده و به نوعی به قانون مزبور دهن‌کجی کردند؛ در صورتی که باید بدانیم دشمن در دشمنی کردن با ما کوتاهی نمی‌کند و با طراحی الگوهای جدید به این وضع دامن می‌زنند.

شایق بیان کرد: قانون حجاب و عفاف باید مانند قوانین بانکی و راهنمایی و رانندگی فراگیر شود، تا همه به اجرای آن ملزم شوند؛ به طور مثال تمام مردم پذیرفته‌اند که خانم‌ها و آقایان داخل اتوبوس به صورت بنشینند و هیچ خانمی از در سمت راننده سوار نمی‌شود و هنجارشکنی نمی‌کند.

وی همچنین گفت: در برخی ادارات تابلویی وجود دارد که از پذیرفتن خانم‌های بدحجاب معذوریم اما زمانی که کارمندان همان ادراه حجاب مناسبی ندارند، چطور می‌توان از ارباب رجوع انتظار داشت یا به او تذکر داد؟آموزش‌هایی نیز که برای کارمندان ادارات قبل و حین خدمت داده می‌شود تا چد حاوی آموزه‌هایی در مورد حفظ حجاب و رعایت عفاف است؟

این پژوهشگر امور فرهنگی و اجتماعی افزود: آموزش‌هایی که به کودکان ما در مهدهای کودک و برخی مراکز پیش دبستانی داده می‌شود قبل از آموزش مکتب دین، بیشتر آموزش انواع موزیک و شعر غربی است که اصلاً ضرورتی ندارد.

شایق عنوان کرد: وزارت فرهنگ‌‌وارشاد اسلامی به فیلم‌هایی مجوز داده که در نتیجه آن یک بازیگر مشهور شده و به جشنواره‌های خارجی فرستاده می‌شود، اما همان بازیگر با پوشش نامناسب ظاهر شده و پس از بازگشت به کشور به جای خشم و قهر نسبت به وی، دوباره به او میدان می‌دهند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر خانم‌های محجبه که البته تعدادشان کم نیست، مورد توهین و آزار واقع می‌شوند اما باید بدانند که اگر خود را در مقابل این رفتارها حفظ کنند در درگاه الهی اجر عظیمی می‌برند.

۹۲/۰۷/۲۸
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">