ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی(سلام الله علیها) مشهد گفت: همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی حافظان حجاب در شهر مشهد برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری حجاب به نقل از شبستان، جواد حسن‌زاده، (۱۳ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مرکز حجاب ریحانه النبی(سلام الله علیها) از سال ۱۳۸۴ توسط جمعی از محققان و مبلغان حوزه های علمیه قم و شهرستان ها، فعالیت خود را در زمینه گسترش فرهنگ حجاب آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با سایر ارگان ها و جلسه با مسئولین مجریان راهپیمایی، مصوب شد تا راهپیمایی حافظان حجاب مشهد، صبح فردا از ساعت ۹ و همزمان با ۹ شهر تهران، مشهد، ارومیه، ساری، شیراز، اصفهان، کاشان، شاهین‌شهر برگزار شود.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی(سلام الله علیها) مشهد با اشاره به مسیر این راهپیمایی، اظهار داشت: این راهپیمایی از چهارراه بهار شروع و تا مسجد حضرت سجاد(علیه السلام) ادامه دارد که ۲ هزار دختر ۱۱ مدرسه ناحیه ۴ آموزش و پرورش مشهد در آن حضور دارند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: طرح ملی حجاب ریحانه‌النبی(سلام الله علیها) یکی از طرح های کاربردی این مرکز است که با هدف تثبیت حجاب دختران ۷ تا ۱۴ سال طراحی شده است.

وی ادامه داد: در این طرح دختران ۷ تا ۱۴ سال محجب به حجاب برتر توسط نیروهای نامحسوس مرکز در سطح شهر شناسایی شده با مراجعه به دفتر شهرستان، تشکیل پرونده داده و تا پایان سن یاد شده در برنامه های مختلف قرار می گیرند.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی(سلام الله علیها) مشهد در رابطه با طرح ملی نسیم عفاف نیز اظهار داشت: این طرح در واقع ادامه طرح خوش حجابی است که دختران با ورود به سن ۱۵ سالگی، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که در قالب آن به دختران خوش حجاب، در سطح بالاتری آموزشهای لازم و مشاوره داده می شود و در صورت تشکیل خانواده در آموزشهای همسرداری و تربیت کودک نیز شرکت می کنند.

حسن زاده با بیان اینکه ۱۱ مدرسه در مشهد، طرح حافظان حجاب را به صورت پایلوت اجرا می‌‌کنند، گفت: امیدواریم که با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح در تمامی مدارس اجرا شود.

۹۴/۰۲/۲۷
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">