ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

حفظ حجاب از شروط استخدام بانوان در ادارات باشدحجاب نیوز ـ استاد حوزه علمیه قم به نقش دولت در سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب و شئونات اسلامی از شروط استخدام بانوان در ادارات قرار گیرد تا کارمندان خانم محجبه، الگوی خوبی برای مراجعین به سازمان‌ها و ادارات باشند.

حجت الاسلام زاهدی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگاه پایگاه خبری حجاب، با اشاره به ضرورت سلامت اجتماعی و عفت عمومی اظهار داشت: برای جلوگیری از خدشه دار شدن حجاب در جامعه باید خانواده‌ها و مسؤولان در این زمینه هم‌افزایی داشته باشند و با این مقوله فرهنگی درجامعه با تسامح و بی‌تفاوتی رفتار نکنند.
 
وی ابراز داشت: حساسیت داشتن به مقوله حجاب و عفاف در جامعه بسیار مناسب و پسندیده است اما فعالیت‌های فرهنگی در این زمینه باید با مهارت و با هدف تأثیرگذاری بر مخاطب صورت بگیرد.
 
حجت الاسلام زاهدی با اشاره به اهمیت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان از طریق تذکر نرم و محترمانه در جامعه اجرا کرد و گفتار نرم به طور قطع تأثیرگذاری بیشتری بر افراد خواهد داشت. 

وی با اشاره به اهمیت سلامت اجتماعی یادآور شد: نهادهای مختلف می‌توانند با تدوین بخش‌نامه‌هایی که در آنها بر رعایت شئونات اسلامی تأکید شود، کارمندان و ارباب رجوعانشان را به رعایت حجاب اسلامی ملزم ‌کنند تا در جامعه اسلامی هر فردی در مراجعه به هر نهادی سلامت اجتماعی و عفت عمومی را ملاحظه کند.
 
استاد حوزه علمیه قم به نقش دولت در سلامت اجتماعی اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب و شئونات اسلامی از شروط استخدام بانوان در ادارات قرار گیرد تا کارمندان خانم محجبه، الگوی خوبی برای مراجعین به آن سازمان و ادارات دولتی باشند. 

وی حجاب را قانون الهی خواند و تأکید کرد: قوانین راهنمایی و رانندگی از نوع فرهنگ اجتماعی است که قابل وضع و قرارداد است اما حجاب حکم شرعی و قطعی خداوند است که لازم الاجرا بوده و هیچ شکی در آن نیست. 

حجت الاسلام زاهدی در پایان به طرح های مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در مقوله حجاب اشاره کرد و افزود: اگرچه حجاب، قانونی الهی و شرعی است اما مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه‌ها و طرح‌های در دست اجرا که تعدادی از آنها را به سازمان‌ها و نهادها ابلاغ کرده است می‌تواند بر عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول نظارت داشته باشد و از آنها گزارش فعالیت بخواهد.

۹۴/۰۴/۱۳
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">