ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ

حضور حضرت زهرا در اجتماع بر اساس ضرورت بود

حضور حضرت زهرا در اجتماع بر اساس ضرورت بود

آیت الله کریمی جهرمی گفت: رعایت حریم‌ها و داشتن حجاب کامل از مهم‌ترین شاخصه‌های حضرت زهرا(س) در قرائت خطبه فدکیه است؛ ایشان تا زمانی که اسلام و ولایت به خطر نیفتاده بود در اجتماع حاضر نشد.
به گزارش پایگاه خبری حجاب، به نقل از رسا، آیت‌الله علی کریمی جهرمی، کارشناس رسانه ملی، در برنامه شرح غربت که از رادیو معارف پخش شد با بیان این‌که زنان مسلمانان و ایرانی برای حضور پرشور و فعال در مجامع اجتماعی و سیاسی باید از حضرت زهرا(س) الگوبرداری کرده و مانند ایشان در اجتماع در صورت ضرورت حاضر شوند، گفت: حضرت زهرا(س) تا زمانی که شرایط اقتضا نکرد و اسلام و ولایت در خطر محض قرار نگرفت حاضر نشدند خانه خود را ترک کرده و در میان نامحرمان حضور پیدا کنند.

وی افزود: زمانی که حضرت زهرا(س) مشاهده کردند که اصل اسلام و ولایت در خطر است و جان امام زمان ایشان به خطر افتاده با حجاب کامل و رعایت حریم‌ها در میان زنان هاشمی برای ایراد خطبه عازم مسجد شدند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حضرت زهرا(س) زمانی که وارد مسجد شدند زنان هاشمی برای این‌که بدن و حالات راه رفتن ایشان برای مردان نمایان نشود ایشان را در میان گرفتند و به داخل مسجد و قسمت زنان رفتند.

آیت‌الله کریمی جهرمی افزود: از بیم این‌که مبادا خدایی ‌نکرده تعرض و بی‌حرمتی از سوی مردان نامحرم به حضرت صورت گیرد زمانی که ایشان وارد مسجد شدند زنان هاشمی پرده‌ها را انداختند و این بانوی کرامت را در میان خویش گرفتند؛ ایشان در میان زنان بر زمین نشستند و با لحنی کوبنده نه زنانه سخنان خود را با مدح و ستایش خداوند آغاز کردند که گویی هدفی جز معرفی خداوند ندارند.

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: پس ‌از آن حضرت زهرا(س) با استناد به آیات قرآن حق حضرت علی (ع) و ماجرای غدیر را یادآوری کرده و با برهان عقلی و قرآنی به اثبات ولایت حضرت امیر (ع) پرداختند.

آیت‌الله کریمی جهرمی افزود: حضرت به ‌گونه‌ای با مردم سخن گفتند که مردم فکر کردند رسول خدا(ص) برای آن‌ها ایراد سخنرانی می‌کند و حضرت پس از ایراد سخنرانی باز هم با همان شرایط قبلی در میان زنان هاشمی مسجد را ترک کردند.

وی یادآور شد: بر زنان مسلمان و شیعه واجب است در شرایط اضطرار که اصل اسلام در خطر است و مردی برای پشتیبانی از ولایت و امامت باقی نمانده با شرایط حضرت زهرا(س) و با حجاب کامل در اجتماع ظاهر شده و از حق ولایت بدون این‌که عصمت و حریم آن‌ها زیر سؤال برود دفاع کنند.
۹۴/۰۴/۱۸
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">