ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

 

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه سمنان:
 
مسئول نمایندگی ولی‌‏فقیه در سپاه سمنان گفت: نداشتن درک صحیح از واقعیت و ماهیت حجاب اسلامی و مبانی آن باعث شده که برخی از بانوان با وجود به سر داشتن چادر، حجاب را رعایت نکنند.
حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمدتقی خیری‏‌گنجی اظهار کرد: حجاب و عزت نفس در واقع رابطه معنوی با یکدیگر داشته و به عبارتی دیگر هرکس عزت دارد، سعی می‏‌کند تا با رعایت حجاب خود را از معرض گناه دور دارد. 


وی افزود: افراد باید حجاب درونی که همان حفظ زبان و اعضا و جوارح بدن از محرمات الهی است و همچنین حجاب ظاهری خویش را که همان حفظ ظاهر و رعایت موازین و مقررات تعیین شده نسبت به حجاب و عفاف است، رعایت کنند. 

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه سمنان خاطرنشان کرد: بهترین راه اشاعه فرهنگ عفاف در جامعه، الگوگیری از بانوی دو عالم فاطمه‏ زهرا (س)، حفظ حجاب و عفاف و همچنین رعایت شئون اسلامی در حد معین است. 

خیری‏‌گنجی ادامه داد: عدم آگاهی و درک صحیح از واقعیت و ماهیت حجاب اسلامی و مبانی آن باعث شده که برخی از بانوان با وجود اینکه چادر به سر دارند، ولی حجاب را رعایت نکنند. 

وی در خصوص تأثیر حجاب بر بنیاد خانواده گفت: حجاب باعث استحکام ظاهری و باطنی خانواده می‏‌شود و خانواده مانند صدف ارزش‏های خود را پنهان می‏‌کنند و به موقع از آن بهره‏‌مند می‏‌شود. 

مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه سمنان تصریح کرد: رابطه‌‏ای التزامی بین عفت و حیا با حجاب ظاهری وجود دارد؛ حجاب وابسته به عفت و حیاست و تا عفت و حیا نباشد، حجاب معنا پیدا نمی‏‌کند. 

خیری‏‌گنجی، اثرات سوء بدحجابی را این‏گونه بیان کرد: بدحجابی در جامعه قطعاً دارای اثرات سوئی خواهد بود و از جمله می‏‌توان به ریزش بنیان خانواده، آلت دست نامحرمان قرار گرفتن، سوء‏استفاده بیگانگان از افراد، زیر پا گذاشتن اساس و ارزش‌‏های اسلامی و دوری از خدا اشاره کرد. 

وی عنوان کرد: باید فرهنگ اصیل حجاب اسلامی برگرفته از قرآن و روایات و مبانی آن و گفت‏‌وگوی چهره به چهره ترویج شود. 

مسئول نمایندگی ولی‌‏فقیه در سپاه سمنان اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفتار عملی و رعایت حجاب اسلامی توسط خود و فرزندانمان، در اختیار قرار دادن وسایل و امکانات مرتبط با این بحث می‏‌تواند راهکارهای مثمری در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باشد.

۹۲/۰۶/۲۲
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">