ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

جمعه, ۱۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲ ب.ظ

حجاب سنگر دفاع از ارزش‌ها است

حجاب نیوز ـ استاد حوزه علمیه قم، حجاب و پوشش را از مهمترین ارزش‌‌های اجتماعی در جامعه خواند و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های مختلف بیانی، تصویری و... صورت بگیرد؛ در زنده نگه داشتن گرایش‌های فطری و ارزش‌ها در جامعه مؤثر خواهد بود.

حجت الاسلام مرتضی خسروی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حجاب، قیام امام حسین(ع) را ترویج ارزش‌ها دانست و اظهار داشت: عاشورا تابلوی از رویارویی فضایل و رذایل است که جبهه حق در میان هجوم دشمنان بر حفظ حجاب، عفاف و کرامتش اصرار می‌ورزید.
 
استاد حوزه علمیه قم، حفظ حجاب و کرامت انسانی بانوان را در زمره فضایل خواند و تأکید کرد: بی‌حجابی و بدحجابی در زمره رذایل است و اگر مردم در جامعه اسلامی بر حفظ حجاب و عفاف اصرار داشته باشند بسیاری از منکرات ظهور و بروز پیدا نخواهد کرد که آنچه امروزه از مفاسد اخلاقی و بدحجابی‌ها وجود دارد به علت بی‌توجهی به حجاب و پوشش است.
 
حجت الاسلام خسروی، حجاب و پوشش را از مهمترین ارزش‌های‌ اجتماعی در جامعه عنوان کرد و افزود: مسأله حجاب یکی از سنگرهای دفاع از ارزش‌ها است که اگر جامعه به این فرهنگ رو آورد مصونیت پیدا می‌کند. 

وی حفظ حجاب را یکی از پیام‌های رزمندگان در دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌هایشان می‌نوشتند «ما برای دفاع از ارزش‌ها با جان خود در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل مقاومت می‌کنیم و خواهران و دختران با حجابشان از ارزش‌ها در پشت جبهه‌ها پاسداری می‌کنند.»
 
حجت الاسلام خسروی با بیان این که محرم کانونی برای زنده نگه داشتن همه ارزش‌ها از جمله حجاب است خاطرنشان کرد: معروف اموری است که فطرت انسان با آن آشنا است و آن را به طور ذاتی دوست دارد چنان که حجاب و پوشش در همه فرهنگ‌ها وجود داشته و با تهاجم فرهنگی غرب کمرنگ شده است اما منکر با فطرت انسان نامأنوس و ناآشنا می‌باشد و به طور فطری ناپسند شمرده می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه قم با توجه به اهمیت امر به معروف در زنده نگه داشتن فرهنگ حجاب در جامعه ابراز کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر با روش‌های مختلف بیانی، تصویری و... صورت بگیرد؛ در زنده نگه داشتن گرایش‌های فطری و ارزش‌ها در جامعه مؤثر خواهد بود.
 
حجت الاسلام خسروی در پایان در تبیین معروف و منکر افزود: حجاب معروف است و در گام بعد دروازه‌ای برای بسیاری از خوبی‌ها محسوب می‌شود و بی‌حجابی و بدحجابی از منکرات می‌باشد و جایز نیست و دروازه‌ای برای بسیاری از منکرات و گناهان است./۱۶۰/

۹۳/۰۸/۱۶
الهام فروزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">