ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

حجاب نیوز ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام با اشاره به اهداف قیام عاشورا تحقق کرامت زنان را در پرتو حجاب دانست و گفت: بدحجابی و بی‌حجابی بیماری عصر جدید و منشأ بسیاری از مشکلات روحی و روانی همچون سست شدن خانواده‌ها و اضطراب‌ها در جامعه است که بانوان باید از زنان و دختران امام حسین(ع) در جریان قیام عاشورا درس بگیرند.

حجت الاسلام ذبیح الله نعیمیان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حجاب، تمام صحنه های عاشورا را سراسر درس وعبرت دانست و اظهار داشت: یکی از این درس‌ها و عبرت‌ها که میتواند به طور مستقیم سرلوحه برنامه زندگی ما باشد کرامت زنان در پرتو آموزه‌های قیام امام حسین(ع) است. 


وی حفظ حجاب و عفاف را دستور تمام ادیان آسمانی عنوان کرد و افزود: پوشش در همه ادیان الهی به بیان‌های مختلف مطرح شده و البته در مکتب پیامبر اکرم(ص) به طور خاص مطرح شده است. 


حجت الاسلام نعیمیان، تحقق کرامت زنان را در پرتو حجاب دانست و تصریح کرد: بدحجابی و بی‌حجابی بیماری عصر جدید و منشأ بسیاری از مشکلات روحی و روانی همچون سست شدن خانواده‌ها و اضطراب‌ها در جامعه است. 


وی یادآور شد: امام حسین(ع) و یاران ایشان نسبت به آموزه‌های دینی به‌ویژه حجاب اهتمام فراوانی داشتند و در مراحل مختلف و سخت قیام سیدالشهدا(ع) بحث پوشش و حجاب بانوان اولویت دارد چنان که اهمیت دادن به پوشش و حجاب از سوی زنان و دختران امام حسین(ع) در حرکت از مکه به سمت کوفه و در وضعیت روز عاشورا و دوران سخت اسارت برای آزادگان تاریخ مایه الگو است. 


عضو هیأت علمی پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام با بیان این که در رابطه با حفظ حجاب در واقعه عاشورا دو گروه فعال بودند بیان داشت: گروه نخست مردانی همچون امام حسین(ع) که در جریان رفتن به سمت کربلا نسبت به کرامت بانوان، زنان، دختران و حریم پیامبراکرم(ص) اهتمام داشتند و شب عاشورا خیمه‌های زنان را به هم نزدیک کرده با طناب‌هایی مسیر تعرض را بستند که باید برای تمام مسلمانان به‌ویژه شیعیان الگو باشند و مدعیان دوستی سیدالشهدا(ع) نسبت به ناموس خودشان در انظار عمومی حساسیت داشته باشند. 


وی به دغدغه امام حسین(ع) در لحظات آخر شهادتش اشاره و تصریح کرد: امام حسین(ع) در آن لحظات وقتی که دیدند دشمنان به خیمه‌ها حمله کرده‌اند آنها را به خودش فرا خواندند و با بیان عبرت آموزی فرمودند: «ای پیروان آل ابی سفیان اگر دین ندارید و از معاد هراسی ندارید در دنیایتان آزاد مرد باشید.» 


حجت الاسلام نعیمیان تأکید کرد: این بدین معنا است که اگر چه در آموزهای دینی حفظ حجاب و کرامت زن مطرح است اما اگر کسی حتی دین ندارد مردانگی، آزاد مردی، غیرت و شرافتش به وی اجازه نمی‌دهد که به محدوده و حریم بانوان تعرضی داشته باشد یا این که برای آرامش روحی و روانی خودش نیز باید حجاب و پوشش را رعایت کند. 


وی خاطرنشان کرد: بانوان عاشورا نسبت به کرامت خود و دفاع از حیثیت خویش قدم به میان گذاشتند و در تمامی مراحل قیام امام حسین(ع) با تمام وجود به این فریضه الهی توجه داشتند به ویژه در بحبوبه جنگ و نبرد سنگینی که در روزعاشورا اتفاق افتاد هرگز در جایی کسی حکایت نکرده است که بانوان بدون پوشش و حجاب ظاهر شده باشند. 


حجت الاسلام نعیمیان افزود: یکی از دختران امام حسین(ع) بعد از حمله دشمنان به خیمه‌ها و آتش زدن آنها با تمام احساس خدمت حضرت زینب رسید و عرض می‌کند «عمه جان؛ پارچه ای به من بده که خودم را از نگاه نامحرم و دشمن بپوشانم» یا بانوانی که با تمام گرسنگی، طعام را نمی‌پذیرند اما وقتی پارچه و چادری به آنها هدیه می‌شود قبول می‌کنند و درحفظ حجاب و کرامتشان تلاش می‌کنند. 


وی گفت: دختران و نوادگان رسول گرامی اسلام در ابهت و کرامت وصف ناپذیری با حجاب و پوشش کامل وارد کوفه و شام شدند به‌گونه‌ای که بسیاری از زنان کوفه ایشان را نشناختند که نشان دهنده اهتمام جدی آنها به حفظ حجاب است. 


حجت الاسلام نعیمیان با توجه به پیام امام حسین(ع) در روز عاشورا گفت : امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که امام حسین(ع) و یارانش با اهدای جان در احیای آن کوشیدند اما متأسفانه امروز با شعارهایی به این فریضه بزرگ نامهربانی می‌شود که اساس قیام عاشورا بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و علت نهیب امام حسین(ع) به دشمنان به دلیل نهی از منکر است. 


وی در پایان افزود: غیرت، مردانگی و دفاع از ناموس و حجاب جزء شعارهای امام حسین(ع) در روز عاشورا است که باید امروزه در جامعه ساری و جاری باشد و روایات بسیاری در رابطه با ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در منابع روایی وجود دارد که اگر قومی به این فریضه الهی عمل نکند به حاکمان جائر و ستمگر گرفتار می‌شوند و امنیت را از آنها سلب می‌کنند.

۹۳/۰۸/۱۸
الهام فروزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">