ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف استان اصفهان گفت: تغیر ذائقه مردم در عفاف و حجاب هدف و تاکتیک نخست دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی است.

به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد زارعان ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: از جمله مسائلی که از سال گذشته در این معاونت در حال پیگیری است، بحث متحدالشکل کردن البسه کارکنان ادارات و اصناف است.

وی تصریح کرد: در زمینه ساماندهی البسه اقداماتی خوبی صورت گرفته است و اتحادیه‌های پوشاک و خرازی‌ها همکاری‌های خوبی کرده‌اند و طبق توافق در مراکز عمومی خودشان همچون فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقداماتی را انجام داده‌اند.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: متحدالشکل کردن و اسلامی کردن البسه موضوعی است که نیازمند زمان بیشتر و همچنین یکسری مصوبات و قوانین و آیین‌نامه‌هایی است که از طریق اتاق اصناف کشور در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در این معاونت ساماندهی و جدیت در تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت‌های مذهبی به سرگروهی روحانیون معزز است، در این شوراها روحانی هیئت مذهبی یا مسجد به عنوان سرگروه شورا و یک نفر از معتمدین محله تحت عنوان مسئول اجرایی شورای امر به معروف فعالیت می‌کند.

زارعان عنوان کرد:در راستای ساماندهی هیئت‌های مذهبی تاکنون موفق به شناسایی و ابلاغ ۱۵ منکر رایج و ۱۵ معروف ترک شده به بیش از یک هزار شورای امر به معروف مستقر در هیئات مذهبی شده‌ایم.

وی ادامه داد: اثر مشهود وجود و تشکیل شوراهای امر به معروف داخل هیئات مذهبی را می‌توان در ساماندهی شعرها و مداحی‌ها، آغاز مراسم با ترویج تفسیر قرآن و تناسب شکل ظاهری مراسم روضه با اصول اسلامی نگریست.

معاون تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اضافه کرد: در بحث عفاف و حجاب نیز کارهایی از سوی این معاونت به منظور ترویج و گسترش البسه اسلامی مناسب در سطح جامعه و ممنوعیت پخش البسه غیر اسلامی و غیرمتعارف از سوی اصناف و مغازه‌داران مجوزدار صورت گرفته است اما اگر تأثیرات این اقدامات به صورت ملموس قابل‌ مشاهده نیست، به دلیل تغییر ذائقه مردم در عرصه حجاب و عفاف است.

۹۳/۰۸/۱۹
الهام فروزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">