ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

دوشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۵۹ ب.ظ

تشریح برنامه های هفته حجاب و عفاف


طالعی اظهار داشت: مبلغین و مبلغات برای تبیین فلسفه حجاب و عفاف در اسلام در سراسر استان به مجالس و گفتمان های دینی اعزام شدند.

فرح طالعی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یزد بانو اظهار داشت: به مناسبت هفته حجاب و عفاف از ۱۵ تا ۲۱ تیرماه ، تبلیغات اسلامی استان و شهرستان ها برنامه های گوناگونی از جمله اعزام مبلغات به گفتمان های دینی حجاب و عفاف و مجالس درخواستی مردم اجرا کرد.

وی افزود: نمایشگاه کاریکاتوری پیامدهای بدحجابی یکی دیگر از برنامه های تبلیغات اسلامی در این هفته به شمار می رود.

کارشناس امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان گفت: در بسیاری از مجالس مردمی که در محلات مختلف برگزار می شود و در خواست حضور مبلغات را دارند به مناسبت این هفته اکثر سخنرانی ها با موضوع حجاب و عفاف از منظر اسلام بوده است.

فرح طالعی افزود: تمام گفتمان های سازمان تبلیغات اسلامی جدای از مجالس مردمی است که توسط این سازمان در مناطق مختلف استان برپا می شود و یکی از برنامه های ثابت آن علاوه بر سخنرانی مبلغات، نشست پرسش و پاسخ به شبهات شرکت کنندگان است که در این هفته بیشتر به موضوع حجاب و عفاف پرداخته شده است.

وی گفت: گفتمان های دینی این هفته در برخی مساجد محلات مختلف، پایگاههای بسیج، فنی و حرفه ای خواهران، هیئات مذهبی، ادارات از جمله میراث فرهنگی با هدف تبیین موضوع حجاب و عفاف و پاسخ به سؤالات برگزار شده است.


کارشناس امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: هفته حجاب و عفاف فرصت مناسبی است تا علاوه بر تبیین فلسفه حجاب، پیامدهای بدحجابی نیز به اطلاع مردم به ویژه بانوان رسانده شود.

طالعی افزود: حجاب ظاهری یکی از مصادیق عفاف است و کسی که عفاف داشته باشد از حجاب خوبی هم برخورداراست.

وی یکی از اثرات رعایت حجاب را حفظ کانون خانواده ها از بی بند وباری دانست و افزود: اگر اعتقاد جوانان را تقویت کنیم، حجاب هم نهادینه می شود زیرا ریشه بدحجابی به خاطر عدم آگاهی افراد نسبت به فلسفه آن است.

وی تصریح کرد: حجاب در ادیان آسمانی از جمله یهود و مسیحیت وجود داشته است و اسلام با توجه به دستور قرآنی و روایات شرایطی برای آن تعیین کرده است.

کارشناس امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: حجاب باعث خانه نشینی بانوان نمی شود بلکه فرصت و موقعیت بیشتری را برای فعالیت اجتماعی بانوان فراهم می کند.

۹۲/۰۴/۲۴
مدیریت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">