ستاد مردمی عفاف و حجاب

آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد
  • ستاد مردمی عفاف و حجاب

    آخرین اخبار فعالیت‌های گروه مردمی عفاف و حجاب استان یزد

حجاب نیوز ـ امام جمعه شهر احمد آباد تهران با بیان این که خداوند برای هرچیزی زکاتی قرار داده است گفت: خداوند که مظهر جلال و شکوه است، زکات زیبایی انسان را در رعایت حجاب و عفاف قرار داده است چنان که در آیه ۵۹ سوره احزاب، چادر را کامل ترین نوع حجاب معرفی می‌کند. 

حجت الاسلام سید سعید طبایی، امام جمعه شهر احمد آباد تهران، در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حجاب به اهمیت حجاب و عفاف در اسلام اشاره کرد و گفت: نقش حجاب در کرامت بخشی به شخصیت زنان همچون صدفی است که از گوهر درونی خود محافظت می‌کند و آن را دور از دسترس دیگران نگه می‌دارد.
 
وی با اشاره به آیه حجاب اظهار داشت: حکم وجوب حجاب برای زنان در آیه ۵۹ سوره احزاب آمده است که می‌فرماید «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً» اى پیامبر! به همسرانت، و دخترانت و زنان مؤمنین، بگو تا جلباب (حجاب، مقنعه، چادر) خود را پیش بکشند، این به شناخته شدن (به مسلمانی و عفت) و ممانعت از آزار و اذیت نزدیک‌تر است و خداوند همواره آمرزنده و رحیم است.
 
حجت الاسلام طبایی با بیان این که خداوند برای هرچیزی زکاتی قرار داده است تأکید کرد: خداوند که مظهر جلال و شکوه است، زکات زیبایی انسان را در رعایت حجاب و عفاف قرار داده است چنان که در آیه ۵۹ سوره احزاب، چادر را کامل ترین نوع حجاب معرفی می‌کند. 

وی یادآور شد: تمایل به حجاب امری فطری است و قبل از نزول اسلام در ادیان دیگر و همچنین در ایران نیز حجاب بوده اما به طور کامل و همگانی رعایت نمی‌شده است.
 
امام جمعه شهر احمد آباد تهران تأکید کرد: هرجوانی بنا به میل فطری خود پاکدامنی و حجاب را برای همسر آینده خود بیشتر می‌پسندد و مایل است فرزندانش زیر نظر مادری معتقد و پایبند به ارزش‌ها پروش یابند. 

وی فقر فکری و معنوی را از علل بی‌حجابی دانست و تصریح کرد: اغلب بد‌حجابی‌ها در جامعه به علت پایین بودن سطح آگاهی عمومی از تعالیم اسلام و برداشت نادرست افراد از حجاب و عفاف است چنان که پیامبر اکرم(ص) فرمودند «مصیبتی که فقر فکری و کج اندیشی بر امتم وارد می‌آورد فقر اقتصادی وارد نمی‌کند». 

حجت الاسلام طبایی به تبلیغات گسترده شبکه‌‌های ماهواره‌ای علیه حجاب و عفاف اشاره و ابراز کرد: سست شدن بنیان خانواده‌ها، رواج نگاه‌های آلوده و بی‌ بندوباری از آسیب‌های هجوم تبلیغات غرب علیه حجاب و عفاف است. 

وی در پایان افزود: عقده‌های درونی ناشی از تحقیر، تخریب شخصیت، روحیه خودنمایی و جلب توجه را در انسان افزایش می‌دهد از این رو چنین افرادی با ظاهر نامناسب و بی‌حجابی سعی می‌کنند به گونه‌ای عقده‌گشایی کنند.

۹۳/۱۰/۲۰
الهام فروزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">